השר, ראש העיר, התורמים והשלוחים בטקס
השר, ראש העיר, התורמים והשלוחים בטקסצילום: יח"צ

כ-250 סטודנטים חיפאיים חגגו השבוע את חנוכת "בית הסטודנט" של חב"ד בקמפוס הנמל בעיר.

באירוע השתתפו גם שר החינוך נפתלי בנט וראש העיר יונה יהב. על הצד האומנותי של הערב היו מופקדים דניאל זמיר וישי לפידות.

קמפוס הנמל בעיר התחתית בחיפה הוא מרכז סטודנטיאלי בו לומדים וגרים מעל 5,000 סטודנטים. במקום שלוחה של אוניברסיטת חיפה ומכללות שונות.

מזה כשלוש שנים פועלים במקום שליחי חב"ד, לייזר ודבורי קליין המהווים בית חם לכל אותם סטודנטים. השליחים מפעילים קורסים, שיעורים, פעילויות חברתיות והתנדבותיות, סעודות שבת וחג ופעילויות סביב לוח השנה היהודי.

העיתונאית סיון רהב מאיר פתחה בדברי ברכה והזמינה את ראש העיר חיפה, יונה יהב, שסיפר על ההיסטוריה של הקמת נמל חיפה ועל כל הפיתוח שלו בשנים האחרונות.

הדובר הבא, גם הוא בן העיר חיפה, היה שר החינוך נפתלי בנט, שסיפר על ימיו כילד חיפאי בגן חב"ד, על התקרבותו עם אשתו לחב"ד בהיותם בארה"ב, והעלה על נס את פעילות השליחים בעיר.

"כשהייתי בן שלוש הוריי גרו בחו"ל, ההורים שלי רצו לשמר את העברית שבפי ולכן שלחו אותי לגן חב"ד, הגן היהודי היחידי שהיה באיזור. משם חזרתי 'דוס' והתחלתי להעיר לאבא על מצוות ואי קיומן... משם התחיל הקשר שלי לדת וליהדות ובהמשך מצאתי את עצמי בציונות הדתית", סיפר בנט.

אך שם לא נגמר הקשר עם חב"ד. "לימים נישאתי לגילת, בת למשפחה חילונית לגמרי. לקחתי על עצמי לקרב אותה ליהדות. ניסיתי בדרכים שונים ולא הצלחתי. דווקא כשעברנו לארה"ב, וגרנו חמש שנים במנהטן, גילת מצאה מענה ב'מנין המתחילים' שארגן בעיר ג'ורג' רור. גילת התלהבה מאוד ומשם החל מסע ההתקרבות שלה ליהדות. מה שאני לא הצלחתי לעשות- חב"ד הצליחו".

בהמשך הערב התקיימו בבניין אירועי תרבות יהודיים לסטודנטים החיפאים. העיתונאית סיון רהב מאיר הרצתה על נושאים ביהדות, ובקומת הגג הופיע האמן הבינלאומי דניאל זמיר במופע מוזיקה משולב בפרקי אמונה.

הסעודה החגיגית הסתיימה בהתוועדות חסידית בהשתתפות האורחים והשלוחים בחב"ד בקמפוס מכל רחבי הארץ; התוועדות שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה.