זירת הפיגוע בנתניה

פיגוע דקירה בנתניה. גבר כבן 40 נפצע הערב (ה') באורח קשה ואישה כבת 62 נפצעה בינוני לאחר שנדקרו על-ידי מחבל ברחוב שוהם הסמוך לשוק בנתניה.

מחקירת המשטרה עולה כי סמוך לשעה 19:05 הגיע גבר בן 40 תושב הכפר שוויקה הסמוך לטול כרם לצומת הרחובות ששת הימים ושוהם בנתניה. הוא דקר אזרח בפלג גופו העליון ופצע אותו באורח בינוני-קשה. הוא המשיך בריצה לכיוון השוק, דקר אישה בפתח מספרה ופצע אותה באורח קל.

המחבל המשיך לרוץ אל תוך השוק. אזרחים שהיו במקום ניסו לעצור אותו תוך השלכת חפצים עליו - ואחד מהם שהיה חמוש באקדח - שלף אותו ניטרל את הפלסטיני.

פרמדיקים של מד"א טיפלו בשני הפצועים ופינו אותם לבית החולים לניאדו. ברחוב יהלום הסמוך אות המחבל כבן 30, לאחר שנורה ומותו נקבע במקום.

פאראמדיק מד"א ארז אנגל וחובש רפואת חירום במד"א שלומי פילו שטיפלו בפצועים סיפרו, "כשהגענו לרחוב הייתה המולה רבה, על המדרכה שכב גבר כבן 40 דקור בפלג גופו העליון כשאזרחים עוצרים לו את הדימום.

תוך כדי שאנחנו מטפלים בו ומעלים אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ הוציאו אלינו מהשוק פצועה נוספת כבת 62 כשהיא בהכרה מלאה וסובלת גם כן מפצע דקירה בפלג גופה העליון. שני הפצועים קיבלו טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל עצירת דימומים ופונו במהירות לבי"ח תוך כדי המשך טיפול רפואי".

איציק הירשהורן מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה סיפר גם כן על הדקות הראשונות באירוע. "כשהגעתי לזירה נתקלתי בדקור בפלג גופו העליון והענקתי לו טיפול רפואי ראשוני תוך כדי שביקשתי סיוע של מתנדבים נוספים. תוך כדי הטיפול נמסר לנו על גברת שנדקרה בכניסה למספרה בסמוך. יחד עם מתנדבים נוספים הגשתי למקום והענקנו גם לה טיפול רפואי ראשוני כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מפצע דקירה בפלג גופה העליון".

בפיגוע שאירע הבוקר בשכונת החרסינה שבקריית ארבע דקר מחבל בן ה-17 את הלל יפה אראל בת ה-13 בפלג גופה העליון בזמן שישנה במיטתה - ופצע אותה באורח אנוש. לאחר שהובהלה לבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

חברי כיתת הכוננות של היישוב פרצו אל הבית במטרה לעצור את המחבל. הם ירו וחיסלו אותו, ובמהלך האירוע נפגע אחד מהם, כבן 30, שסובל מפצעי ירי.

ראש הממשלה ושר הביטחון החליטו על הטלת כתר על הכפר בני נעים ממנו יצא המחבל מוחמד טראירה, ועל שלילת היתרי עבודה מהחמולה אליה השתייך. כמו כן הוכנס ביתו של המחבל להליכי לאישור לקראת פיצוץ.