ריבלין במהלך נאומו בטקס בהרצליה, הערב
ריבלין במהלך נאומו בטקס בהרצליה, הערבצילום: לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין נאם הערב (חמישי) בטקס קבלת הפנים לרגל יום העצמאות ה-240 של ארצות הברית בביתו של שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו בהרצליה.

"לפני 240 שנה, 'נולדה אומה חדשה', שהאמינה כי 'כל בני האדם שווים'," ציטט הנשיא בפתח דבריו מנאום גטיסברג, והוסיף, "אנו גאים לחלוק עם ארצות הברית את ערכי היסוד שלנו. ערכים של ליברליות, שוויון, וכמובן דמוקרטיה."

"ארצות הברית הינה ידידתנו ובת בריתנו החזקה והחשובה ביותר- אנו מחויבים ונשאר מויבים למערכת היחסים המיוחדת הזאת," הדגיש הנשיא בדבריו.

הוא הוסיף, "ברצוני להודות לעם האמריקני כולו דמוקרטים ורפובליקניים כאחד, על שנים של תמיכה כלכלית, דיפלומטית, וצבאית, ועל העזרה בנשיאת עול ההגנה על מדינת ישראל. אני תקווה כי הסכם בנושא חשוב זה, יושג בהקדם האפשרי".

הנשיא התייחס לפיגועי הטרור שאירעו היום בקרית ארבע ובנתניה ואמר, "לדאבוננו, ערכינו המשותפים נמצאים היום תחת מתקפה. טרור הוא טרור, בין אם הוא פוגע בבריסל או אורלנדו, באיסטנבול או כפי שראינו היום בפיגוע הנורא בקרית ארבע ורק לפני כשעה קלה בנתניה. תפילותיי ותפילות העם בישראל נתונות למשפחתה של הלל יפה זכרה לברכה ואני מייחל להחלמתם המהירה של הפצועים".

הנשיא סיים את דבריו ואמר, "בפני העם האמריקני ניצבות הכרעות גדולות, אך אנו יודעים כי כל הכרעה אשר תתקבל, לא תשנה את החברות החזקה בין ישראל לארצות הברית. אנו מצפים להמשיך ולעבוד יחד למען עתיד טוב ובטוח יותר."

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באירוע, "חגיגה זאת באה לאחר יום של טרגדיה. בקרית ארבע, ליד חברון עיר אבותינו, נרצחה נערה צעירה, הלל-יפה אריאל בת ה-13 בזמן ששכבה במיטת הקומתיים שלה. מה גורם למישהו לשסף את גרונה של ילדה? אין זאת השאיפה לשלום. זהו מוח שמוצף בשנאה והסתה ואידאולוגיה שאומרת שהילדה הזאת אינה בת-אדם".

"אידאולוגיה זאת של שנאה קיבלה שוב ביטוי בניסיון נוסף לרצוח בדקירה שני ישראלים בנתניה, קילומטרים ספורים מכאן. תמיד נילחם במחבלים. נילחם בשולחיהם, נילחם במסיתים, נילחם במממנים. המלחמה בטרור היא למעשה מלחמה בטרוריסטים ואלה שתומכים בהם. זאת עמדתנו וזאת העמדה האמריקנית", דברי נתניהו.