איילת שקד
איילת שקדצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה היום (שישי) לקריאתם של ארגוני נשים וארגוני רבנים למנות דיינים ציוניים ולא "להתקפל" נוכח הווטו של הסיעות החרדיות בוועדה למינוי דיינים.

"מגיעות אלי פניות רבות, בעיקר דרך התקשורת, מארגונים שונים המבקשים להסביר לי לא לתת יד לפסילת דיינים ציוניים. אני מבינה את הדאגה ומאחלת לכל הפונים והתוקפים להצליח להביא לחצי ממינוי הדיינים הציוניים שהבאתי בתפקידי", אמרה שקד.

היא הבהירה כי לא תאפשר פסילת אדם ואינה זקוקה להטפות על כך מאיש. ''מעניין אותי, למשל, איפה היו כל הזועקים עד לקדנציה הזאת שמינינו את הרב איגרא לבית הדין הגדול אחרי עשרות שנים שלא מונו דתיים ציונים לשם. יש את המדברים עצמם לדעת ויש את העושים".

אמש פנתה מועצת ארגון רבני צהר לשרת המשפטים שקד וקראה למנות דיינים איכותיים לבתי הדין הרבניים ולא למנות דיינים רק לפי דרישת המפלגות החרדיות.

המועצה, המורכבת מ-40 רבנים בציונות הדתית, כתבה לשקד כי "בימים אלה אמורה להתכנס הוועדה למנוי דיינים כדי למנות את הדיינים הראויים ביותר לכהן בבית הדין הגדול ובתי דין אזוריים", כתבו הרבנים. ''אנו מאמינים כי את מודעת לכובד האחריות המוטלת על כתפייך לעת הזו''.

לדברי הרבנים, החברה הישראלית משוועת למערכת דיינית שתקדש שם שמים ברבים, כהגדרתם, ולא תגרום להיפך מכך.

''הצורך המיידי הוא בדיינים שימונו על פי כישוריהם ומידותיהם הטובות,​ ולא על פי יכולתם להשביע רצונם של עסקנים פוליטיים ממפלגות שונות", הוסיפו רבני צהר.

הם הדגישו בפני שקד את החשיבות במינוי דיינים ראויים. "חלילה שתעלה על הדעת אפשרות שקבוצה מסוימת תפסול דיינים תלמידי חכמים מהציונות הדתית, שכל חטאם הוא היותם דיינים בבתי הדין של המדינה או תמיכתם בהקלת סבלם של נשים מעוגנות".