דרעי
דרעיצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר הפנים אריה דרעי שיגר הבוקר (ב') מכתב אל שר האוצר משה כחלון בו הוא מבקש הבהרות ביחס להעברה המתוכננת של משרדו למוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי, הפועלים במסגרת הכנסייה הנוצרית ונמצאים במציאות תקציבית קשה.

במכתבו לכחלון קבל דרעי על האפליה לרעת מוסדות המוכש"ר החרדיים. "לעומתם, עומדים 34,000 תלמידי המוכש"ר החרדיים, אשר נמצאים באותו סטטוס בדיוק ובמציאות תקציבית דומה, אך לא יזכו לתקצוב ייעודי", כתב.

דרעי טוען, "למרות שהכסף מיועד להעברה מכח החלטת ממשלה על סיוע למוסדות הכנסייה בארץ, העברת התקציב במהותה היא תקצוב מוסדות המוכש"ר הנוצריים שכמו עמיתיהם החרדיים סובלים ממצוקה תקציבית קשה", בנסיבות אלו, מדגיש דרעי במכתבו: "העברת הכסף דרך המשרד לשוויון חברתי לא דרך משרד החינוך הנה בעלת טעם לפגם".

שר הפנים מסביר כי הוא תומך במאבק בתי הספר של הנוצריים שכן "מצוקת התלמידים הנוצריים וזכותם לתקצוב שווה, נוגעת לליבי אך למרות זאת יש לעשות זאת באופן שוויוני"

בסיום המכתב, מבקש השר דרעי משר האוצר כחלון את התערבותו בנושא עוד לפני האישור בוועדת הכספים ותובע כי ינחה את גורמי המקצוע לפעול לקבוע קריטריונים "שיביאו לידי ביטוי את הזכות לחינוך של כלל האוכלוסיות בחברה הישראלית"

כזכור, בסוף השבוע פנו הנהלת פורום מוכש"ר לראשי הסיעות החרדיות. במכתבם נכתב: "עינינו לא צרה בתקציב שאמורים לקבל מוסדות המוכש"ר הנוצריים, אך איננו יכולים לקבל ולהשלים עם מצב שבו מדינת ישראל באמצעות הממשלה ומשרד החינוך פועלים בחוסר תום לב תוך אפליה בוטה לרעת 34,000 תלמידי המוכש"ר החרדיים, שנמצאים באותו סטטוס בדיוק ובמציאות כלכלית קשה יותר", כתבו אנשי הפורום.

"מדובר בצעד מקומם ובלתי מתקבל על הדעת ובטוחים אנו שתעמדו מנגד ולא תאפשרו לקואליציה שבה המפלגות החרדיות שותפות בכירות לקבע את האפליה וחוסר השוויון בתקציב מפלה. העברת תקציב לילדי הנוצרים תוך התעלמות מילדים חרדים היא העדפה ואפליה חמורה בין דת לדת ובין ילד לילד".