ח"כ קיש מציג את תוכניתו המדיניתיוני קמפינסקי

ח"כ יואב קיש הציג היום (שני) בכנס יש"ע להסברה ותקשורת קווים לתוכנית מדינית אותה הוא מבקש להוביל.

"ב-1967 החזרנו לעצמנו את השטחים ההיסטוריים של ארצנו, מאז לא פסקו הניסיונות להתמודדות עם הערבים בשטחים אלו", אמר קיש והוסיף, "לצערי, ב-20 השנים האחרונות מוצעות לציבור הישראלי שתי אלטרנטיבות לצביון היהודי ועתיד מדינת ישראל.

"אחת היא פיתרון שתי המדינות, החזרת שטחים ופינוי אזרחים. מנגד, ניצב לו חזון המדינה האחת - סוף החלום הציוני דה פקטו, אמנם מדינה על כל שטחי ארץ ישראל אך מלאה בערבים".

הוא אמר כי יש גם אפשרויות נוספות. "אנחנו חייבים להבין בין שתי ההצעות לאן אנחנו רוצים לקחת את החזון של מדינת ישראל".

הוא מנה מספר עקרונות שלדעתו חייבים להיכלל בכל הסכם עתידי. "לעם ישראל זכות על ארץ ישראל כולה. בין הירדן לים תהיה רק מדינה אחת, מדינה יהודית ודמוקרטית. אף יהודי לא יפונה מביתו. לערביי יו"ש לא תינתן הזכות להצביע לכנסת ישראל. כמו כן, בכל פיתרון עתידי, גם ירדן תהיה מעורבת".

לדבריו, "יחד עם עקרונות אלו אנחנו צריכים לדאוג לאיכות חיים טובה יותר לערבים. אני רוצה להבהיר, לא מדובר על החלטה סופית, מדובר על תהליך שיחזק את אחיזת היהודים ביו"ש. העקרונות שהצגתי הם אינטרס ישראלי ברור. יותר מידי זמן הימין עומד אילם מול יוזמות של השמאל ומול יוזמות בינלאומיות. יש לנו זכות על הארץ הזו ויש להתמודד עם השאלות הקשות".

קיש טען כי פתרון המדינה האחת רע. "חייבים לומר לא למדינה אחת, כי בחירה של ערבים לכנסת ישראל משמע סיום הרוב היהודי בארץ ישראל. אני מאמין כי אין לנו את הפריבילגיה הזו. אני ליכודניק ועל כן, אנחנו חייבים לקיים את שתי העקרונות המובילים של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

"זה אומר שיש לאפשר אוטונומיה מלאה של ערביי יו"ש לצד שמירה על מדינה יהודית. מבחינת זכויות האזרח של הפלסטינים, הם ימומשו בירדן או בדרך אחרת שלא נכון לקבוע כעת".