נתניהו עם שבעת המנהיגים מאפריקה
נתניהו עם שבעת המנהיגים מאפריקהצילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (שני) עם שבעה מנהיגים מאפריקה במסגרת ביקורו ביבשת.

הוא פתח ואמר, "פגישת פסגה זו תהווה אבן דרך, פגישתם של שבעה מנהיגים ממדינות אפריקה עם ישראל.

"היא מבליטה את העובדה שכיום ישנו שינוי אדיר ביחסים בין ישראל לבין אפריקה - וזה מתחיל כאן. זה מוצדק בשל השינויים הגדולים שמתרחשים מסביב לעולם".

"ישנה קפיצה ודחיפה גדולה לקראת התפתחות ולקראת האפשרויות הגלומות במאה הנוכחית, שיש בה הבטחות רבות בפן הטכנולוגי. אולם בו בזמן מאיימת עלינו אידיאולוגיה אכזרית מימי הביניים שרוצה להחזיר את החברות שלנו לאחור, להשמיד אותן ואת החירויות שלנו ולהחריב את תקוותנו.

"לכן עלינו לפעול בשני מישורים בו זמנית: האחד, לפתח את המדינות שלנו ולקדם אותן לעבר העתיד, והשני - להילחם נגד אותם כוחות שרוצים להחזיר אותנו לעבר האפל", הוסיף נתניהו.

לדבריו, "אנחנו יכולים לעשות זאת. אני מאמין שישראל היא השותפה המושלמת למדינות אפריקה. ברצוני להודות מקרב לב לכל המנהיגים שהגיעו, ועוד בהתראה קצרה כל כך, להשתתף בפגישה זו. מתוך השיחות שלנו, אני חושב שביססנו את המבנה הזה. אנחנו מאמינים בזה. לא מדובר במס שפתיים, אלא במשהו שאנחנו מאמינים בו. התחלנו כבר לפעול, כל אחד במדינה שלו, אבל לדעתנו ישנן הזדמנויות רבות להרחיב את זה לאפריקה כולה".

נתניהו סיפר על הטכנולוגיות המתקדמות המפותחות בישראל. "ישראל נלחמת בטרור ופיתחה יכולות מסוימות שלדעתי הן חשובות בהגנת העולם נגד מתקפות הטרור העולמיות. אולם ישנן גם הזדמנויות אדירות. פתרנו את בעיית המים שלנו למרות שישראל היא מדינה צחיחה.

"פתרנו את בעיית החקלאות שלנו. אנחנו מייצרים פירות וירקות, דברי חלב, בתפוקה גדולה. אני תמיד מתרברב בפרות שלנו ושואל אנשים איזו פרה מייצרת את כמות החלב הרבה ביותר. האם מדובר בפרה צרפתית או דנית? והתשובה היא שמדובר בפרה ישראלית, בפרה ממוחשבת שכל געייה שלה ממוחשבת".

"אנחנו נלהבים לשתף את ידידינו האפריקניים בטכנולוגיות הללו וגם בתחומים אחרים. אנחנו מאמינים שישראל היא השותפה הטובה ביותר למדינות אפריקה וזה דבר שקרוב לליבנו", הוסיף ראש הממשלה.

במקביל חתמו המנהיגים על הצהרה בה נכתב, "ראשי המדינות והממשלות שותפים לדעה שהפסגה סימנה את החשיבות של יחסי הידידות בין אפריקה לישראל, וייצגה הזדמנות לשגר מסר חיובי לגבי שיתוף פעולה בין צפון לדרום".

"הפסגה ציינה כי הטרור ממשיך להוות איום משמעותי על השלום והביטחון הבינלאומיים ולעצם שרידותה של התרבות האנושית. המנהיגים הדגישו את הצורך בשיתוף פעולה אזורי ובינלאומי הדוק יותר בכל התחומים, בכלל זה הגנת סייבר ואיסוף מידע כדי להילחם בפורענות הזו", לשון ההצהרה.

עוד נאמר בה כי "ראשי המדינות מצפים לשיתוף פעולה נוסף בין מדינותיהם ובין ישראל, הן בפן הבילטרלי והן בפן הרב-לאומי".