קפטן הפועל י-ם ומנכ"ל הקבוצה בטורניר הסטריטבול הקודם
קפטן הפועל י-ם ומנכ"ל הקבוצה בטורניר הסטריטבול הקודםצילום: מחלקת ספורט בנימין

בפעם השלישית ברציפות תקיים מחלקת הספורט של המועצה האזורית מטה בנימין את טורניר הסטריטבול, טורניר שיתקיים מחר (חמישי) ביישוב עפרה שבבנימין.

הטורניר הייחודי בו משחקות קבוצות רבות זו נגד זו, עורר עניין רב בקרב תושבי המועצה ובכלל, כשההרשמה אליו נסגרה מוקדם מהצפוי עקב הביקוש הרב.

אחרי שבשנים עברו הגיעו כוכבי עבר והווה אל טורניר הסטריטבול הייחודי, הפעם במחלקת הספורט של בנימין החליטו לנצל את ההגעה של המוני האנשים לשם העלאת המודעות לנושא ההנגשה ומוגבלויות בקרב נכים. לשם כך החליטו במחלקת הספורט לקיים את הטורניר הייחודי דווקא ביישוב עפרה, בסמוך לביתו של החייל הפצוע יהודה יצחק הישראלי, אשר סיפורו עורר אמפטיה ורגשות רבים מצידם של כל אזרחי ישראל, ללא הבדל דת, גזע, מין ונטיה פוליטית.

כזכור, יהודה יצחק הישראלי נפצע אנושות במלחמת 'צוק איתן' כשניסה יחד עם חבריו להחזיר את הדר גולדין הי"ד. שנתיים שכב הישראלי מחוסר הכרה, מוקף באשתו, הוריו ומשפחתו המסורים, עד שלפני חודשים מספר חזר הישראלי להכרה בהדרגה.

בזמן שהוא מתחיל להתרגל למצבו עובר הישראלי שיקום אינטנסיבי ומה שהפריד בינו לבין חזרה לבית היה דווקא משרד הביטחון שלא הסכים לממן את התאמת הבית של הישראלי למגבלות שנבעו כתוצאה מהפציעה הקשה במהלך המלחמה.

לאחר גיוס המונים ברשת האיטרנט שפרץ את כל החסמים וניתץ כל מחלוקות, במשרד הביטחון ובעמותות השמאל הבטיחו שלא יפריעו לשיפוץ הבית ולהנגשתו עבור הישראלי. כעת גם במחלקת הספורט של בנימין יוצאים למען הישראלי ולמען העלאת המודעות לנושא בכלל.

בטורניר שיתקיים מחר בין השעות 15:00-21:00, יעברו המשתתפים סדנאות חווייתיות בנושא נגישות והתמודדות עם מוגבלויות, פעילויות ייחודיות על מוגבלויות פיזיות ומוגבלויות חושיות וכן יחוו משחקי כדורסל על כסאות גלגלים,תחרויות קליעות וכדומה.

מי שצפוי אף הוא לקחת חלק באירוע, כמו בכל שנה הוא ראש המועצה אבי רואה.

זאבי המאיר, מנהל מחלקת הספורט של מטה בנימין אמר כי "סטריטבול בנימין 2016 הינו חלק מתנופת הספורט הגדולה למען תושבי בנימין ומהווה נדבך נוסף ממדיניות המועצה והמתנ"ס, לקידום פעילויות הספורט בבנימין ועידוד לאורח חיים בריא ונכון".

"סטריטבול בנימין יעמוד השנה בסימן "מגלים רגישות לנגישות" כחלק מתהליך מתמשך במתנ"ס בנימין להעלאת המודעות בקרב תושבי בנימין לגילוי רגישות כלפי בעלי מוגבלויות, וכמובן גם בהנגשת השירותים השונים באופן מעשי". עוד אמר המאיר, "שילוב ערכים חברתיים במהלך אירוע שהוא חווית כדורסל והפנינג ספורטיבי חשובים לכולנו לא פחות מהמשחק עצמו כי בסוף כמו במשחק כדורסל גם בחיים - כולנו על מגרש אחד!".

הלפרין יחד עם ילדי עפרה בביקור הקודם שלו ביישוב
הלפרין יחד עם ילדי עפרה בביקור הקודם שלו ביישובצילום: מחלקת ספורט בנימין