הכירו את "הבית של אביה"

כבר בכניסה ל''בית של אביה'' בירושלים, מבהיר יו"ר עמותת קשת, מלאכי בעדני, כי מדובר בחנות של חסד ולא בגמ"ח בגדים.

"המטרה שלה היא למכור בגדים במחירים סמליים לציבור הרחב ולמי שצריך אותנו ולעשות זאת בצורה מכובדת. השקענו אלפי שקלים כדי שהחנות תכבד את מי שנכנס לפה ולא ירגיש שהוא נכנס לגמ"ח בגדים אלא לחנות מכבדת".

בחנות יש מחלקת גברים, נשים, ילדים, מחלקת נעליים ואביזרים נלווים כמו תיקים, מטפחות ועוד. לכל פריט יש תווית מחיר שנע בין 3 שקלים לבין 10 שקלים.

כמו כן יש תאי הלבשה מרהיבים ובכל אזור החנות יש אווירה יוקרתית עם מוזיקה נעימה לאוזן. החנות היא מיזם חברתי קהילתי פורץ דרך בה עובדים נערים ונערות עם צרכים מיוחדים.

מנהלת החנות, נעמה, מספרת לערוץ 7 כי "יש משפחות שמגיעות עם 5-7 ילדים ולראות אותם יוצאים עם שקיות ובגדים חדשים זה אושר גדול".

"הבית של אביה" הוקם לזכרו של אביה יהושע ז"ל גולדברג, בנם של רונית וישראל גולדברג, "בשבילי 'הבית של אביה' זה מעגל אין סופי של חסד", מספר האב השכול, "לאחר שאביה נהרג שאלתי את הרב מרדכי אליהו איך הכי ראוי להנציח את שמו. התשובה של הרב אליהו הייתה ע"י חסד ותורה.

"אז ברוך ה' אנו זוכים לסייע למוסדות של תורה וחסד כמו המקום הנפלא הזה. כל מי שמגיע לכאן בין אם הוא מתנדב או קונה שותף לחסד הזה. כאן לא ברור מי הנותן ומי המקבל – זו הייחודיות כאן. אביה היה כולו איש של חסד וגם ברגע האחרון לפני שנהרג הוא עזר לאישה. אני מקווה שעוד חנויות כאלה יפתחו בשאר המקומות בארץ".

אביה יהושע ז"ל, בן תשע עשרה במותו, נהרג בדרך לישיבה באלון מורה בי"ב חשוון תשס"ח. בדרך עוד הספיק לסייע לאישה שנתקעה עם רכבה ולחלץ אותה לתחנת הדלק הסמוכה לקדומים. על הכביש, קרוב מאוד ליציאה מהתחנה, המתינה לאביה מלכודת מוות.

חריץ עמוק שנפער באספלט גרם לו לאבד את השליטה על ההגה. הרכב התהפך ונתקע בעמוד. אביה נהרג במקום, החבר יצא ללא פגע.

הבית של אביה - רחוב שטנר 3, קומה 2, גבעת שאול - ירושלים