מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושליםפלאש 90

מצעד קהילת הלהט"ב יתקיים בבאר שבע לראשונה ביום חמישי הקרוב, אך העירייה לא תממן אותו בשל לחץ הסיעות הדתיות והחרדיות.

על פי הדיווח הבוקר (שני) בעיתון 'הארץ', חברי מפלגת הבית היהודי וש"ס מבקשים למזער את האירוע ולהעתיקו אל פאתי העיר, ובש"ס אף רמזו כי אם יהיה מימון מהעירייה הם יעזבו את הקואליציה.

"גם באשדוד, כשעשו מצעד, הגיעו אתם להסדר על חוף הים, ובירושלים לקחו רחוב צדדי ליד גן הפעמון ונגמר הסיפור. לא נכנסו לתוך מרכז העיר, למקום שבו החיים שוקקים", צוטט גדי מזוז, חבר מועצת העיר מטעם מפלגת הבית היהודי.

מזוז אף רמז כי קיום האירוע במתכונתו הנוכחית עלול לזעזע את הקואליציה. "אני מאמין שאם זה יקרה, חס וחלילה, זה יביא אותנו למצב לא טוב, לא בריא".

לדבריו, "אנחנו לא אומרים עכשיו שאנחנו פורשים או לא פורשים, אנחנו בעד הידברות ואני מאמין שלאחר ההידברות נצליח להגיע למשהו משמעותי. אם לא — נעשה את חשבון הנפש שלנו, איך אנחנו יכולים לחיות עם זה".

מהעירייה נמסר, "עד היום אכן לא התקיימו מצעדי גאווה מתוך החלטה משותפת של מנהיגי הקהילה והעירייה. העירייה רצתה לקיים גם השנה אירוע גאווה באופי המוצלח של השנים האחרונות, והתכוונה להפנות תקציבים מכובדים לשם כך. נציגי העמותה, מטעמים השמורים עמם, קידמו מול המשטרה מהלך חד-צדדי לקיום צעדת מחאה נגד העירייה והממשלה".