רוצים חיים נורמאליים. ארכיון
רוצים חיים נורמאליים. ארכיוןצילום: שחר כהן

החל ממחר (שלישי) יוצב מול בית ראש הממשלה בירושלים מאהל מחאה של נוער יהודה ושומרון בקריאה למאבק בלתי מתפשר בטרור וגדיעת מסע הרצח הטרוריסטי המכה בהתיישבות ומחוצה לה.

מאחורי יוזמת המאהל עומדת קבוצת נערות מתושבות יהודה ושומרון ובראיון ליומן ערוץ 7 מספרת אחת היוזמות, מעיין לוינגר מבת עין, על היוזמה והיעדים שהן מציבות למיזם המחאה המתוכנן.

"המציאות כאן היא לא נורמאלית", היא אומרת ומסבירה מדוע זו השעה הראויה לנטוש את אירועי החופש הגדול, את הטיולים שבחוץ ואת המסכים שבפנים ולצאת למחאה.

"אנחנו אמורים לעשות כאן חופש נורמאלי ולטייל. צריך לקום ולמחות כי אנחנו רוצים לחיות. אנחנו רוצים לצאת מהדבר הזה שהפך לשגרת פיגועים. צריך פשוט לקום ולעשות כי אנחנו רוצים לחיות. חשבנו שאין מי שיעשה והחלטנו לעשות".

על דרכי הפצת המידע לקראת המחאה וההתארגנות היא מספרת כי קבוצת הבנות המארגנות פועלת כל אחת בדרכה על מנת ליידע אודות ההתארגנות, אם בשיחות עם קרובי משפחה, אם בפנייה לחברי הישוב בו היא מתגוררת וכיוצא באלה.

''מדברים עם כל מי שיכול לעזור. זה משהו שכולם רוצים לעשות. זה לא נוגע לציבור מסוים אלא לכולם, כי לכולם זה חשוב. כולם בסופו של דבר רוצים לחיות. כולם רוצים לקום ולמחות ולצעוק את הצעקה הזו".

ומה לגבי מעורבות פוליטיקאים באירוע? לוינגר מבהירה: "העיקר הוא נוער. נשמח עם כל מי שיגיע כי הוא מרגיש שזה חשוב, אבל יש כאן עניין שהנוער מוחה ואומר שהוא רוצה לחיות ולהיות הדור הבא, רוצה לחיות ולהמשיך לחיות כאן ביהודה ושומרון.

''זה לא עוד פוליטיקאים שבאים לדבר כדי להגיע למטרות שלהם. יש לנו כאן מטרה משותפת והיא חיים בארץ ישראל והנוער דורש את זה".

וכיצד מתמודדים עם היחס העשוי להגיע מאנשי הציבור והתקשורת, יחס למפגן כולו כמעין תעסוקת חופש גדול? לוינגר לא חוששת מהתיוג הזה ואומרת "אנחנו רוצים שינוי, ולנוער יש כוחות והוא רוצה לעשות דברים. הנוער מחפש את האמירה ולא תעסוקה, גם אם הם נראים ילדים קטנים".

עוד היא מוסיפה ומבהירה כי במהלך ימי המחאה המדוברת יתקיים מעין סיעור מוחות באשר לאופן בו נכון למנף את מחאת הנוער בהמשך, גם שנת הלימודים על אף הקושי הטכני לקיים מחאות תוך כדי לימודים ומבחנים.

בדבריה מביעה לוינגר תקווה ואמונה שלמאהל יגיעו גם בני נוער מחוץ ליהודה ושומרון, כאלה שמסכימים עם מטרות המחאה ומבינים שלטרור אין גבולות של קו ירוק. ומה לגבי בני נוער מתנועות השמאל שעשויים להגיע וליצור ויכוחים ועימותים?

לדבריה קבוצות שכאלה אם יגיעו ייתקלו בבני נוער שידעו גם מה להשיב מבלי לגמגם. "אנחנו לא מתכננים מי יבוא, אבל יש לנו אמירה ואנחנו יודעים מה להגיד בלי לגמגם".