קטינים במעצר. תמונת אילוסטרציה
קטינים במעצר. תמונת אילוסטרציהארכיון. פלאש 90

בית משפט השלום בנצרת קיבל בשעות הצהריים (שני) באופן חלקי בלבד את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של הקטינים שנעצרו במגדל העמק בשמונה ימים.

השופטת אילנית אימבר האריכה את מעצרם עד ליום חמישי.

הקטינים עדיין מצויים תחת איסור מפגש עם עו"ד - ושופט בית המשפט המחוזי בנצרת אברהם אברהם דחה את הערר שהגיש עו"ד ליאור בר זוהר המייצג אותם מטעם ארגון 'חוננו'.

"בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך בשמונה ימים את מעצרם של הקטינים והורה על הארכת מעצר רק עד יום חמישי", אמר לאחר הדיון עו"ד בר זוהר. "לטעמנו הדבר מוכיח שמדובר בחשדות חסרי בסיס ואנו סמוכים ובטוחים שבימים הקרובים הצדק יצא לאור והם ישוחררו".

בנוגע לדחיית הערר על איסור המפגש אמר בר זוהר כי "בית המשפט לצערי 'קנה' את ההסברים של נציגי השב"כ שניתנו בדלתיים סגורות במעמד צד אחד - והותיר את הקטינים ללא ייצוג משפטי".

יש לציין כי קטין נוסף נעצר הבוקר ונלקח למתקן שב"כ. גם נגדו הוצא צו איסור מפגש עם עורך דין. על פרטי החקירה עצמם ופרטי החשודים מוטל צו איסור פרסום ובמשטרה אמרו כי מדובר באירוע של "פשיעה לאומנית".

בארגון חוננו צפויים להגיש ערר לבית המשפט העליון על ההחלטה לאסור את מפגש הקטינים עם עורכי דינם.

"שוב קטינים נלקחים למתקן שב"כ ונאסר עליהם לפגוש עו"ד בצעד קיצוני שפוגע בזכות הבסיסית שלהם לייצוג משפטי", אומרים בארגון. "הדמוקרטיה בישראל מתה ואין פוצה פה ומצפצף. כבר ראינו כיצד רכז הנוער של כוכב השחר ישב במעצר בשב"כ מעל 10 ימים כאחרון המחבלים כאשר התברר שאין לו שום קשר לביצוע עבירות על החוק. מדובר במצב שצריך להדיר שינה מעיני כל מי שזכויותיו חשובות לו, אך לצערנו נראה שהציבור עדיין לא מפנים את חומרת העניין".