המטוס המושבח
המטוס המושבחצילום: אלביט מערכות

טיסה ראשונה שנערכה כחלק מסדרת טיסות ניסוי למטוסי התובלה מסוג C-130H (הרקולס), שהושבחו על ידי אלביט מערכות, עבור חיל האוויר הישראלי, הושלמה בהצלחה.

תכנית הניסויים להמשך סוכמה ותושלם בחודשים הקרובים.

במסגרת טיסות הניסוי נבדקים ביצועי המערכת במספר מצבים ובגבהים שונים, ביום ובלילה, על מנת לבחון את ביצועי המערכת במתארי טיסה שונים.

במהלך הטיסה הודגמו יכולות טיסה עם "ראש בחוץ", תצוגת וידאו על גבי התע"ל (תצוגה עילית) וכן הצגת נתוני הטיסה ומערכת הניווט בתלת מימד, אפליקציות מתקדמות לנחיתה בראות מוגבלת וכן יכולות עקיבה. טיסות הניסוי כללו גם תדלוק אווירי.

הטייסים הביעו שביעות רצון מהיכולות המשופרות של המטוס. בתחקיר הדגישו הטייסים את תרומת המערכת לבטיחות הטיסה ולהגברת ההתמצאות הסביבתית במהלך הטיסה.

הם גם ציינו כי ההטסה באוריינטציית "ראש בחוץ" תרמה להפחתת העומס בתוך הקוקפיט ושיפרה את התקשורת בין אנשי צוות האוויר במהלך הטיסה.

פרויקט ההשבחה של מטוסי C-130H, שנחתם בשנת 2012 עם מנהל הרכש במשרד הביטחון, מאפשר לחיל האוויר להאריך את חייו המבצעיים של המטוס ולשפר משמעותית את יכולותיו, במיוחד בתחומי ניווט הטיסה המדויק, טיסת לילה בגובה נמוך והיכולת לטוס בתנאי מזג אוויר קשים.

ההשבחה מגדילה את בטיחות הטיסה ומקטינה את עלויות התפעול באמצעות התקנת מערכות דיגיטליות מתקדמות המחליפות את המערכות האנאלוגיות המיושנות, שהפכו ללא אמינות ויקרות לתחזוקה, לאחר ארבעה עשורים של שירות אינטנסיבי בחיל האוויר.

בהשבחת כלי הטיס נעשה שימוש במערכות, תתי-מערכות ואפליקציות מתקדמות ביותר המקובלות כיום בפרויקטים להשבחה אזרחית וצבאית, במטרה לענות על הצרכים המבצעיים ולהתממשק בעתיד עם טכנולוגיות חדשניות.