הרב ישראל רוזן
הרב ישראל רוזןצילום: אלירן אהרון

הרב ישראל רוזן, ראש מכון צומת וחבר נשיאות מרכז הבית היהודי, מגנה את המאבק שנוצר בימים האחרונים סביב מינוי דיינים לבית הדין הגדול.

"אני קורא היום שכל צד אומר שהוא ניצח והשני הפסיד, כאילו זו תחרות ספורט של מי הבקיע יותר גולים. כל ההתכתשות הזאת נראית לי לזרה. השקפת עולם היא רלוונטית לרבני ערים או רבני שכונות, לא לדיינים.

"נכון שצריכים שיהיה דיין שיודע לבוא לקראת עגונות או טיפול בסוגיות קשות, אבל זה לא משנה אם אתה חרדי או כיפה סרוגה. מה הנפקא מינה לציבור אם זה דיין חרדי, ציוני, ליטאי חסיד או ספרדי? זה אבסורד שכך בוחרים לבית הדין הגדול", אומר הרב רוזן בראיון לערוץ 7.

לדבריו, "שמענו ששרת המשפטים הצליחה להשיג תקנים נוספים כדי לרצות את כל הצדדים. אני לא מבין, האם הפכנו להיות מסדרי ג'ובים? אני רואה את זה כמערכת מעוותת. אז קיבלנו שלושה שמזהים את עצמם עם הציונות הדתית - אוקיי. אז קיבלנו כמה נקודות. זו ביצה מיותרת. אני משבח את נפתלי בנט שעמד מנגד - ולא הביע עמדה בכל העניין הזה, אבל אני מתפלא על השרה שקד שנגררה לכך".

הרב רוזן סבור שלציבור הדתי לאומי צריכים להיות אתגרים חשובים יותר. "לחרדים חשובות המשרות ושירותי הדת אז שייקחו אותם. לנו תנו את ההתנחלויות, העלייה והביטחון. אני מוכן לוותר על דיינים בבית הדין הגדול - ושיתנו לנו לסלול דרכים חדשות ליישובים".

הוא מדגיש כי חיזוק עולם הישיבות הציונית לא קשור למינויים כאלה או אחרים. "יש בעיה אחרת, שהציבור החרדי לא מכיר בלימוד התורה של הציבור שלנו - אבל ההפך כן. את הספרים של תחומין הם מחרימים, אבל רבני הציונות הדתית מרבים להתייעץ עם הרבנים החרדיים. צריכים לשנות את הזלזול הזה. לכן באמת חשוב לי שרבני הערים והקהילות והרב הראשי - יהיו רבנים עם השקפת עולם ציונית ושיהיו רבנים מעורבים עם הבריות".