הרמטכ"ל איזנקוט
הרמטכ"ל איזנקוטצילום: פלאש 90

הרמטכ״ל רב-אלוף גדי איזנקוט נפגש בצהריים (רביעי) עם הרבצ"ר הנבחר אל''מ הרב אייל קרים והבהיר כי המינוי עומד בעינו לאחר שהשניים דנו בסוגיות העולות מכתיבתו ההלכתית של הרב קרים, כפי שפורסמה.

במהלך השיחה עם הרמטכ''ל, הדגיש הרב מעל לכל ספק כי הוא וכלל חיילי צה״ל כפופים באופן מלא לפקודות הצבא ולרוח צה״ל.

הרב קרים התחייב כי הוא באופן אישי והרבנות בראשותו יכבדו כל אדם באשר הוא אדם ללא הבדלי דת, גזע והעדפה מינית וכי הוא רואה בצה״ל את צבא העם הקולט לתוכו את כל המתגייסים והמתגייסות באשר הם.

מצה"ל נמסר כי איזנקוט דן עם הרב על תפקידי הרבנות הראשית והאופן שבו הוא רואה את הרבנות תחת פיקודו, והתרשם כי הרב קרים רואה עימו עין בעין סוגיות אלו.

במהלך השיחה, הרמטכ״ל ציין כי הוא מסתייג ואינו מסכים לניסוח שעלה בדבריו של הרב קרים כפי שפורסמו בשנים בהן היה אזרח וציין כי דברים אלו אינם עולים בקנה אחד עם ערכי צה״ל והאופן שבו הוא רואה את צה״ל תחת פיקודו.

הרב קרים אמר כי ״גם במרחק הזמן במידה וחייל או חיילת נפגעו אני מביע על כך צער עמוק. פני לעתיד כדי לתרום לחיזוק ייעודו של צה״ל להגנת המדינה, הבטחת קיומה והשגת ניצחון במלחמה״.

בסיום דבריו קבע הרמטכ״ל כי הרב אייל קרים הוא הרב הצבאי הראשי הנבחר, והוא עומד מאחורי המינוי.

מצה"ל נמסר כי הרב קרים שירת כ-19 שנים בצבא כלוחם וכמפקד אמיץ בחוד החנית של יחידות צה''ל, וכרב ואיש הלכה מוביל ומקובל.

''אל"ם קרים חתום על ספרים, פסיקות הלכתיות ואמירות המבטאות ראייה ממלכתית, והתחשבות בכלל משרתי צה״ל. אל"ם קרים אפשר בהחלטותיו ופעילותו במהלך העשור האחרון שירות משותף בצה"ל ושילוב נשים בשירות. אל"ם קרים הדגיש כי הוא רואה חובה וצורך בגיוס נשים לצה״ל", נכתב בהודעת דובר צה''ל.