הרב דוד לאו
הרב דוד לאוצילום: ערוץ 7

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו כתב אחר הצהריים (רביעי) מכתב לרמטכ"ל גדי איזנקוט ובו שיבח אותו על ההחלטה להותיר על כנו את מינויו של הרב הראשי החדש לצה"ל - הרב אייל קרים.

"בשיחות שקיימתי עם האלוף טופולונסקי בנושא, עמדתי על כך שבראש ובראשונה צריכים לבחור רב שיהווה דמות תורנית והלכתית, מאחר וזהו תפקידו של רב בישראל - ואכן, הרב אייל מוכר לי שנים רבות מבחינת ספרא וסייפא, איש אשכולות. עסקנו רבות בנושאים הלכתיים, דנתי עימו גם בנושאים אקטואליים - קבורה וזיהוי חללים, שאלו נושאים המחייבים מענה הלכתי ותורני, המשולב ברגישות, אכפתיות ואנושיות", כותב הרב לאו.

לדבריו, "הרב הצבאי הראשי הינו גם חבר במועצת הרבנות הראשית לישראל, הגוף הגבוה שדן בענייני השעה ואחראי על תחומים רבים בנושא דת ומדינה. בחירה זו מוסיפה כבוד למועצה והיא ודאי תביא לידי ביטוי את יכולותיו הן בתחום ההלכה והן בנושא הארת פנים ורגישות לזולת".

"צר היה לי לשמוע", כותב הרב לאו, "על המאבק הציבורי שמתנהל כנגד המינוי. איני חושב שכלי התקשורת ו/או גורמים בעלי נגיעה הפועלים בניסיון לשנות את אופיו של צה"ל, אמורים הם להכתיב מיהו הראוי לתפקיד חשוב וקריטי זה של הרב הצבאי הראשי - ובודאי שאין זה מן הראוי להוציא משפטים מתוך דברי פרשנות, אשר נאמרו על הבנת הפסוקים בתורה - ולנסות להשליך מהם על אישיותו או יכולתו של הרב לכהן בתפקיד הזה".

הרב לאו חותם את מכתבו לרמטכ"ל וכותב, "הרב אייל הוא אהוד ומקובל בחוגים רבים בחברה הישראלית ועומד בכל הדרישות לכהן כרב הראשי הצבאי. צה"ל והעם בישראל יתברכו בתפקידו זה - ומהיכרותי עמו - בודאי שיהיה סמל ומופת לאהבת האדם ויהא שם שמים מתאהב בפועלו - ואני מברך על כך".