ראש הממשלה בטקס, הערב
ראש הממשלה בטקס, הערבצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר הערב (רביעי) כי ישראל מפתחת עוצמה מדינית בזכות קשריה המתדהקים עם מדינות ערב השכנות.

בטקס סיום מחזור מ"ג של המכללה לביטחון לאומי אמר נתניהו, "ישראל פורצת למרחב, בגלל השילוב של העוצמה הצבאית והעוצמה הכלכלית שלה - אנחנו מפתחים עוצמה מדינית.

"יש עוד מרחב אחד והוא הסביבה המיידית שלנו כי אנחנו נמצאים בתהליך עצום של מהפך. אני מתכוון ליחסים שלנו עם מדינות ערב חשובות, מדינות באזור".

"כמובן השלום עם מצרים ועם ירדן שהוא נשמר והוא חיוני לעתיד שלנו. מדינות באזור שמבינות שבמציאות של עלייתו של האיסלאם הקיצוני, בין אם האיסלאם הקיצוני השיעי המובל על ידי איראן ובין אם מדובר באיסלאם הקיצוני הסוני שמובל ברגע זה על ידי דאע"ש. הן מבינות שישראל איננה אויב שלהן. היא בעלת הברית, משענת מרכזית אל מול האיום המשותף שמאיים על כולנו", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה אמר עוד, "אני חושב שהדבר הזה טומן בחובו עוד יתרון אחד. אנחנו תמיד נהגנו לומר שברגע שנפתור, ברגע שנתקדם, ברגע שנפרוץ ביחסי השלום עם הפלסטינים נוכל להגיע ליחסי שלום עם העולם הערבי כולו. אין ספק שהדבר הזה תמיד תקף, אבל יותר ויותר אני חושב שהתהליך יכול לנוע גם בכיוון הפוך - שהנורמליזציה או קידום היחסים עם העולם הערבי יכול לעזור לנו לקדם גם לשלום מפוכח, יציב יותר, מגובה יותר בינינו לבין הפלסטינים".

"אנחנו עומדים על שלוש רגליים ועוד אחת, העוצמה הצבאית, העוצמה הכלכלית, העוצמה המדינית שאנחנו מפתחים על בסיס שתי הרגליים הראשונות והרגל האחרונה - אני קורא לזה 'העוצמה הרוחנית שלנו'. האחדות והלכידות הפנימית שלנו. הלכידות הזו נובעת קודם כל מזה שאנחנו הקמנו כאן מדינת לאום, תקומת עם ישראל בארצו, וזה לא דבר של מה בכך", סיכם נתניהו את דבריו.