זירת התאונה בכניסה לחשמונאים
זירת התאונה בכניסה לחשמונאיםצילום: דוברות משטרת ישראל

יממה אחרי הטרגדיה הקשה בכניסה ליישוב חשמונאים - משחזרים הוריה של הדס לוי בת החמש את הרגעים הקשים של התאונה בה נפצעה בתם באורח אנוש.

כזכור, הדס צעדה ביחד עם אמה סמוך לכיכר בכניסה ליישוב - כשלפתע משאית שעליה דחפור נכנסה לכיכר במהירות מופרזת - והדחפור נפל על הדס ועל חנה דוויק שנפצעה באורח אנוש ונפטרה.

"הלכנו ברגל, ירדנו מהאוטובוס, נכנסנו לכיוון היישוב של חשמונאים", תיארה אבישג, אמה של הדס שנפצעה קל בתאונה את האירוע בראיון לחדשות 2.

"לפני שזה קרה החברה שלידי אמרה לי 'תראי תראי איך הוא נוהג כמו מטורף', תוך כמה שניות הטרקטור נפל. הדס ספגה פגיעה במוח מאוד קשה, נזק בלתי הפיך. אני עפתי אחורה אבל הדחפור לא נפל עליי. נפלתי, קיבלתי שבר רציני במרפק ופשוט עקפתי את המעקה בטיחות, חיפשתי את הדס ולא ראיתי אותה.

"הבנתי שהיא מתחת ואז צעקתי לאנשים שהדס מתחת לטרקטור. צעקתי שהיא התרסקה. אני לא יודעת כמה זמן לקח לחלץ אותה, עשו עליה החייאה, כל הזמן. בלי הפסקה. גם במיון עשו עליה החייאה", מספרת האם.

"אני ראיתי אותו בכיכר שאחרי המחסום נוסע בצורה מופרעת, כמה דקות לפני התאונה. הן לא עשו שום דבר רע, עשו הכל כמו שצריך, הלכו על המדרכה. רשלנות, חוסר אחריות של נהג כזה גרם למה שקרה", אמר יהודה אביה של הדס. ההורים קראו להתפלל על בתם הקטנה לרפואה שלמה.

היום הובא נהג המשאית זכריה בראשי לבית המשפט - ושוחרר למעצר בית. הוא חשוד בהריגה ברשלנות.