הצצת הרכבים בכפר יפיע
הצצת הרכבים בכפר יפיעצילום: דוברות המשטרה

שירות הביטחון הכללי, בשיתוף עם היחידה לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז ש"י, חשפו לאחרונה חוליית נערים יהודים שביצעה לפני כחודש הצתת כלי רכב בפאתי הכפר יפיע הסמוך לנצרת.

במהלך האירוע ריססו הנערים גם כתובות נאצה ונקמה כתגובה לפיגוע שבוצע במתחם שרונה בתל אביב.

מדובר בשלושה נערים כבני 15 ו-16, תושבי כרמיאל, אלון מורה ובלפוריה. מחקירתם בשב"כ עלה כי הם תכננו לאורך זמן לבצע פעולת "תג מחיר" כתגובה לפיגועים שבוצעו לאחרונה על ידי פלסטינים, אך בעקבות הפיגוע הקשה במתחם שרונה החליטו לממשו. בחקירתם שחזרו החשודים את ההצתה שיוחסה להם.

בהודעת השב"כ נמסר כי בעקבות פעולות שביצע השב"כ נאסף מידע אודות קשרים בין חברי החולייה לבין פעילים תושבי גבעות בנימין והשומרון, ובעיקר אלה השוהים במאחז 'גאולת ציון' שבקרבת הישוב עדי-עד.

"פענוח הפיגוע ומעצר החשודים הוא נדבך נוסף ברצף פעולות שנועדו לסכל פעילותן של חוליות טרור יהודי שביצעו פיגועים בשנתיים האחרונות. שירות הביטחון הכללי מדגיש כי מכלול צעדי האכיפה שבוצעו בחודשים האחרונים הביאו לירידה משמעותית בהיקף ובחומרת אירועי האלימות והטרור המבוצעים כנגד פלסטינים וערבים אזרחי ישראל", נאמר בהודעת השב"כ.

החקירה לוותה ע"י פרקליטות מחוז צפון, שצפויה בימים הקרובים להגיש כתבי אישום כנגד חברי החולייה.

עו"ד ליאור בר זוהר המייצג את הקטינים בני ה-15 מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "החקירה הדורסנית והאינטנסיבית בשילוב מניעת מפגש עם עו"ד, והעובדה שמדובר בקטינים נורמטיביים שמעולם לא היו עצורים, מטילה צל כבד על ההודאה אותה מייחסת המשטרה לחשודים. אנו מצפים מבית המשפט לבחון את קבילות ההודאה ומשקלה, וכן האם היא מבוססת על ראיות של ממש או רק על מניפולציות ואיומים מצד חוקרי השב"כ והמשטרה".

תושבי גאולת ציון מסרו בתגובה, "הודעת השב"כ היא הודעה צינית, הזויה ומגוחכת שכל מטרתה להכשיר את ההטרדות וההצקות של משטרת ישראל והיחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י מדי יום ובשעות לא שעות לתושבי הגבעה בחודשים האחרונים".

עוד מסרו התושבים: "נמשיך ליישב את ארץ ישראל ואין לנו שום כוונה להיכנע למעשי הבריונות של המשטרה והיחידה לפשיעה לאומנית".

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה