קבלת פנים למשפחות החדשות
קבלת פנים למשפחות החדשותצילום: לירון רבינוביץ

התרגשות גדולה בערד לרגל הגעת המשפחות החדשות לעיר. שבוע שעבר חנכה את ביתה המשפחה הראשונה, משפחת בן הרוש, ובשבועות הקרובים יצטרפו למעלה מעשר משפחות חדשות לגרעין בני עקיבא בערד.

קובי ומורן בן הרוש כבר מכירים את ערד היטב, קובי גדל בערד והם ניסו לאחר החתונה להשתקע בעיר אך בשל העדר חיי קהילה ותורה בעיר הם נאלצו לעזוב לנתיבות. "אנחנו עזבנו את ערד אך האהבה למקום לא עזבה אותנו, במקרה שמענו מחברים שהגיעו לשבת קליטה בערד שמתארגנת בעיר סופסוף קהילה כלבבנו ומיד היה לנו ברור שזה מקומנו. תוך שבועיים כבר היינו בארגזים בחזרה הביתה, לערד" מספר קובי.

"אנחנו חוזרים לערד ומצטרפים למשפחות שהחלו לבנות חיי קהילה משמעותיים בערד, זה היה חסר לנו מאוד בתקופה בה עזבנו את ערד. ב"ה כעת ישנן מסגרות חינוך פורמליות ולא פורמליות העונות על צרכיהן של משפחות כמונו וזאת בנוסף ליתרונות הרבים שיש לעיר להציע דוגמת אויר צח, נופים מדבריים, שלווה וניקיון עירוני יוצא דופן " מוסיפה מורן.

משפחת בן הרוש
משפחת בן הרושצילום: לירון רבינוביץ

העיר ערד, שהייתה ההבטחה הגדולה של הנגב סובלת בשנים האחרונות מעזיבה משמעותית של צעירים ונסיגה דמוגרפית מהחמורות בארץ. גרעין בני עקיבא שהוקם לפני כשנה בערד לקח על עצמו לשקם את התשתית הקהילתית מסביב לבתי הכנסת והקהילות הוותיקות וכך לאפשר קליטה רחבה ומגוונת של משפחות.

"כבר שנים התרגלנו שבתקופה הזאת יש בעיקר מסיבות פרידה ממשפחות, ב"ה אחרי שנה של מאמץ חסר תקדים מתחילים להרגיש את השינוי וקבוצה משמעותית של משפחות חלוציות מצטרפת השנה" מספר דובי חלקיה, מנהל גרעין בנ"ע בערד.

"לשמחתנו התהליך מחלחל יפה ואנחנו מקבלים תמיכה ענקית ושתוף פעולה הן מתושבי השכונות והקהילה הוותיקה והן מהנהלת העיר והגופים השונים. בעזרת כולם בנינו מערך גדול של סיוע בפתרונות תעסוקה, דיור וחינוך ואנחנו מקבלים פניות רבות, אם גם אתם מחפשים את המקום שלכם בקיץ הקרוב עוד לא מאוחר לבוא לבקר ולהתחבר" מזמין דובי בחיוך.