אומרים לקהילות היהודית - 'אחרי'!אלירן אהרון

כ-70 שליחים של רשת הכוללים 'תורה מציון' יוצאים בימים הקרובים לשליחות בכל רחבי העולם - ומצטרפים לכ-1,200 שליחים שכבר יצאו במהלך השנים לעשות את עבודת הקודש בתפוצות.

זאב שוורץ, מנכ"ל הארגון, מספר לערוץ 7 על השליחות והאתגר העומד בפני השליחים.

"האירוע היום הוא ברכת הדרך לשליחים היוצאים לקהילות בעולם דרך 'תורה מציון'. השליחים יוצאים לאוסטרליה, דרום אפריקה, דרום אמריקה, כל רחבי ארה"ב ואירופה", סיפר שוורץ. ''אנחנו מצדיעים להם - הם מצטרפים לחברים שלהם שכבר בשליחות. אנחנו משמשים חיבור חי בין ישראל לאחינו שבתפוצות".

מה האתגרים העומדים בפניכם בימים אלה?

"אנחנו חשופים היום לאנטישמיות גדולה וגם לבעיית התבוללות. השליחים יוצאים אל הלא נודע - אבל הם מביאים תקווה והם משמשים שגרירים של ישראל. הם מגיעים לקהילות יהודיות שרוצות לשמוע מה עמדתנו, מה הכיוון שלנו ומה בעצם אנחנו עושים כאן - ובעיקר, האם יש תקווה למחר? הם התקווה. הם מביאים את הדגל והתורה".

מדברים על עלייה?

"כל קהילה היא שונה - אבל דרך החום והאהבה - והחבר'ה היו בצבא והם אומרים 'אחרי'. כל אחד ואחד עושים חושבים אחר כך. הנוער עושה חושבים ובא ומתגייס אחר כך דווקא ליחידות שהשליחים שירתו בהן. זו השפעה אדירה ולאט לאט - גם המשפחות באות בעקבותיהן".

"אז אנחנו רואים עלייה, אני לא יכול להגיד שאנחנו מעלים אלפים כל שנה - אבל עשרות כן - ויש סיפורי הצלחה רבים".

עד כמה אתם מספקים לשליחים כתף ותמיכה?

"יש לנו שליחים במוסקבה, במינכן. לפעמים יש אירועים קשים שהם חשופים אליהם. אנחנו צריכים לתמוך בהם - וזה נעשה בעזרת צוות מיומן. הם רחוקים מהבית - ולמרות שזה עידן עם תקשורת מודרנית, אבל אין כמו הקשר והחיבור.

''אנחנו כאן בשבילם - וגם כשיש משבר בישראל אנחנו אומרים להם 'חבר'ה עכשיו אתם בתפקיד. תפסיקו לדאוג למה שקורא אצלנו - תהיו שגרירים שלנו'".