אופנהיימר ופלג בעימות
אופנהיימר ופלג בעימותצילום: קובי דוברז

במועצת צור יגאל-כוכב יאיר התקיים במוצאי השבת האחרונה עימות מסקרן בין מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג למנכ"ל היוצא של תנועת "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר.

במסגרת העימות, אותו הנחה העיתונאי יואב לימור, דנו פלג ואופנהיימר בעניינים שעל סדר היום ובעיקר ב"חוק העמותות" שאושר בשבוע שעבר.

"מדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ועליה להגן על עצמה ככל שיתאפשר לה", אמר מתן פלג שטען כי "חוק העמותות חשוב מאין כמותו וראוי שידעו מי הגורמים המממנים אותך''.

לדבריו מימון זר לעמותות שתולות, כלשונו, הוא מעשה אנטי ציוני ואנטי דמוקרטי המנסה ליצור לחץ בינלאומי על מדינת ישראל. ''ראוי שתנועת 'שלום עכשיו' תתחיל לדאוג לאינטרס של מדינת ישראל ולא לזה של ממשלת גרמניה. נראה שכל מטרתם הוא רק לספור מרפסות חדשות שנבנות ברחבי יהודה ושומרון".

יריב אופנהימר הגיב, "אנחנו יודעים שמדינות אירופה לא יתנו כסף ולו שקל אחד לעמותות של מתנחלים. בימין הבינו את הטריק לכן הם מייצרים באופן מלאכותי הבדלה בין עמותות השמאל לימין ולכן הם החליטו לטפל בכסף שמגיע ממדינות".

יריב אופנהיימר מול מנכ"ל "אם-תרצו"

אופנהיימר נשאל מדוע התנועה שעמד בראשה עד לא מכבר בוחרת לגייס תרומות רק מחו"ל, והסביר "קשה לגייס תרומות בארץ. תקצוב אמיתי ושוטף במשך שנים יכול להגיע רק ממדינות זרות".

"כשאני רואה שזכויות אזרח נלקחות ושערכים אלה נפגעים אני אהיה בצד של הנפגע. לא נעשה איפה ואיפה ואנחנו נפעל שינתנו לפלשתינים את אותו היחס שמקבלים המתנחלים", הוסיף.

פלג נשאל גם הוא על מקורות המימון של תנועת אם תרצו. "החברה הישראלית תורמת ותומכת מאוד בתנועת 'אם תרצו'. אם 'שלום עכשיו' הייתה תנועה אותנטית באמת אזרחי ישראל היו בוחרים לממן אותה.

''עם ישראל מוקיע את תנועה זו ומדיר אותה מרחבי השיח כבר שנים רבות וזאת בעיקר בגללל המימון הממשלתי הזר המנסה להשתלט בעזרתה על מדינת ישראל. 'שלום עכשיו' שכחה שהיא צריכה לדאוג בראש ובראשונה למדינת ישראל ולאזרחיה שלה ולא לגורמי החוץ. תפקידה עובר אט אט מעולם והגיע הזמן שהיא תחשב מסלול מחדש", הוסיף פלג.