בנייה בלתי חוקית של בדואים ביהודה ושומרון
בנייה בלתי חוקית של בדואים ביהודה ושומרוןצילום: רגבים

עיתון הגרדיאן פרסם היום (שני) כי שמונה שגרירים אירופים פנו במכתב חריף לאלוף יואב מרדכי בדרישה להפסיק את פעולות האכיפה נגד בניה בלתי חוקית של בדואים ביהודה ושומרון.

על פי הפרסום, שגרירי ספרד, איטליה, בלגיה, שוודיה, גרמניה, אירלנד ונורווגיה חתמו על מכתב שבו צוין כי הפריטים שהוחרמו סופקו כחלק מ"מעורבות הומניטרית רחבה יותר למשקי בית פלסטיניים פגיעים".

לטענתם, הנזק שנגרם לממשלות התורמות הגיע לכדי 65 אלף דולרים כמעט.

תנועת רגבים הפועלת לשמירה על אדמות הלאום שהגישה מספר עתירות לבג"ץ, נגד הבניה הבלתי חוקית הממומנת בין השאר על ידי האיחוד האירופי, מפנה את האצבע המאשימה דווקא לעבר אותן מדינות.

"מדינת ישראל פועלת למצוא פתרונות קבע לאוכלוסיה הבדואית ביהודה ושומרון – ולהקים עבורם יישובים שיספקו מענה ראוי הכולל שירותים מוניציפליים של חינוך ובריאות. דווקא הרשות הפלשתינית היא זו שמנצלת את האוכלוסיה הבדואית כחיילי משחק במטרה להשתלט על קרקעות, ותוקעת אותם בזמן עבר – במקבצים זנוחים ועלובים, תוך שהיא מנסה לטרפד את הסיוע הישראלי", אומרים ברגבים.

"אם מדינות אירופה באמת רוצות לסייע לבדואים ביהודה ושומרון, שיפעלו בשיתוף פעולה עם הרשויות הישראליות. בשטחי C יש חוקי תכנון ובניה, ואותם צריך לכבד. על פי הדין הבינלאומי, האיחוד האירופי מחויב לכבד את החוק החל באיזור. אי אפשר גם לפעול כנגד החוק ואחר כך גם לבוא ולהתלונן", מוסיפים בארגון.