ילדים מתאמנים בעזה
ילדים מתאמנים בעזהפלאש90

כ-30 אלף ילדים ובני נוער פלסטינים נרשמו ל-25 מחנות הקיץ של חמאס ברצועת עזה, שחלקם החלו לפעול ב-16 ביולי ואחרים צפויים להתחיל ב-23 ביולי.

מחנות הקיץ של גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, כוללים אימונים סמי צבאיים, ירי חי, מיומנויות לחימה, מורשת קרב וחיזוק האמונה הדתית.

בהודעה לרגל תחילת מחנות הקיץ אמרו גדודי אל-קסאם, כי "האחריות לשחרור פלסטין והשבת הזכויות הגזולות משותפת לכל הזרמים והקבוצות של החברה באמצעות החדרת התרבות של המאבק לכל בית פלסטין כפי שנעשה הדבר במחנות הקיץ חלוצי השחרור".

גדודי אל-קסאם הדגישו, כי את החשיבות בנטיעת ערכי המאבק בלב הדור הצעיר והכנתו לקראת האתגרים הגדולים בעתיד בהגנה על ארצו ובפעולה מעשית להשבת זכויות הפלסטינים.

תנועת הנוער והצעירים של חמאס (אל-כותלה אל-אסלאמיה) מעודדת גם נערות פלסטיניות להירשם למחנות הקיץ של התנועה.

חמאס מבטיחה, כי במחנות תעשרנה המשתתפות את הידע שלהן, תחזקנה את יראת אללה והערכים המוסריים בפעילות הטפה דתית (דעווה), וזאת לצד טיולים, עבודות יצירה, בילוי, הרצאות ועוד.

סרטון וידאו שהופק לצורך זה קורא לנערות הפלסטיניות: "הצטרפי אלינו", וברקע מוצגת תמונה של שתי נערות חמושות ברובה סער מסוג קלצ'ניקוב על רקע תמונה של המסגד בהר הבית. השיר המתנגן בווידאו מציג את היעד לשחרר את מסגד אל-אקצה.