גם כשהייתי בש"ס הייתי איש הציונות הדתית

בפגישה שנערכה הבוקר (ג') בין מנכ"ל מפלגת הבית היהודי ניר אורבך לבין הרב חיים אמסלם, שהודיע בסוף השבוע האחרון על הצטרפותו למפלגה ובעתיד גם יתמודד בפריימריז, סיפר הרב אמסלם לאורבך מדוע החליט להצטרף למפלגה.

"אפשר לומר שכשהייתי חבר כנסת בש"ס הייתי הסמן הציוני-דתי שם", אמר הרב אמסלם והוסיף, "צריך להבין שהציבור הספרדי בארץ הוא ציוני.

''מאז הקמת ש"ס, הם אלה שמשכו את אותו ציבור למחוזות לא ציוניים ולמקומות בהם הם נמצאים היום- תרבות של לא לעבוד, לוותר על השכלה ראויה, ושכחת מסורת אבותינו".

"מי אמר שלהיות חרדי זה מחייב אותך אוטומטית לוותר על לימודי ליבה, לוותר על הציונות, על חיים של פרנסה ועבודה? אני כופר בכך", אמר הרב אמסלם. "אפשר לחיות חיים של תורה וגם ללוות את הבן המתגייס לגולני, אפשר ללמוד וגם להביא משכורת הביתה. בכך אני רואה עצמי קרוב הרבה יותר להשקפת הציונות הדתית מאשר לחרדים הליטאים".

בהתייחסותו לקשר בין הציבור הספרדי לבין הציונות הדתית שהתרופף במהלך השנים אמר הרב כי "אנחנו צריכים להחזיר את הציבור הספרדי למקום הטבעי שלו והקרוב ביותר אליו מבחינת השקפת עולם וזו הציונות הדתית. הגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה, אבל הפעם באמת".

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך בירך על הצטרפותו של הרב אמסלם, "אני מברך את הרב אמסלם על הצטרפותו לבית היהודי ועל נטילת חלק במפקד הגדול. ההצטרפות של הרב היא חלק מהחזרה לציבור גדול ובריא שמקומו הטבעי בבית היהודי".