אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אייסטוק

שופטת בית משפט השלום בת"א, לימור מרגולין – יחידי, גזרה קנס בגובה 14 מיליון ש"ח על חברת הביטוח הפניקס.

השופטת הרשיעה את החברה ושני בכירים בחברה, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של אי ניכוי מס במקור ומסירת ידיעות לא נכונות לרשויות המס על פי פקודת מס ההכנסה.

על סמנכ"ל הכספים בחברה, רו"ח דוד דוד, גזרה השופטת 250 שעות לתועלת הציבור, חצי שנה מאסר על תנאי וקנס כספי בגובה 100,000 ש"ח.

על היועץ המשפטי של חברת הביטוח, עו"ד אריה אריאלי, גזרה השופטת קנס כספי בגובה של 100,000 ש"ח. המשנה למנכ"ל החברה ומנהל תחום בריאות אייל בן סימון לא הורשע, ועניינו יטופל בהליך מנהלי.

על פי כתב האישום המתוקן, חברת הפניקס, באמצעות מנהליה, נמנעה מלנכות מס במקור בסכום כולל של למעלה מ-6 מיליון ש"ח לסוכנות ביטוח בבעלותו של אבנר קופל, וכן מסרה מידע שגוי לרשויות המס שהיה בו כדי להשפיע על חיובה שלה ושל הסוכנים קופל ועופרי במס.

במסגרת הפרשה הואשמה חברת הפניקס בכך שכשלה במחויבותה לוודא כי החלטות מתקבלות בחברה על בסיס מידע רלוונטי, הקיים אצל כל הגורמים האחראים על קבלת ההחלטות בחברה, וכי אלו פועלים בשיתוף ובסנכרון מלא. לצדה הורשעו בעלי התפקידים בחברה בכך שלא עשו די כדי לחסום ולמנוע את ביצוע המרמה, בהינתן המידע שהיה בידם.

מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) נמסר, "חברת הפניקס ומנהליה הבכירים, גורמים האמונים על ניהול סכומים גבוהים מכספי הציבור, הורשעו והיום נגזרו עליהם עונשים, לרבות חיוב בתשלום קנסות, בגין מעשים פליליים שביצעו במסגרת תפקידם. העונש נותן ביטוי לאינטרס הציבורי, כאשר מדובר בנושאי התפקידים הבכירים בחברה, שמתוקף תפקידם אמורים להוות שומרי סף ולפקח על התנהלותה התקינה של החברה ועל חוקיות ההליכים המתנהלים בה".

ההליך המשפטי כנגד אבנר קופל, שותפו העסקי ראובן עפרי, וסוכנויות הביטוח שבבעלותם, נמשך.