להתנות תנאים. יהודה גליק
להתנות תנאים. יהודה גליקצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בכנסת התקיים היום (שלישי) תדרוך מיוחד לכתבים זרים ולנציגי המדינות התורמות לסוכנות אונר"א (סוכנות הסעד והתעסוקה לפליטים הפלסטינים).

התדרוך, שהתקיים ביוזמת המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון וחבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד), עסק בשימוש לרעה שעושה אונר"א בכספי התרומות שמגיע לסכום של 1,2000,000,000$.

בתדרוך השתתפו שני עיתונאים פלשתינים: בסאם עיד ומסעד אבו טומא שהעידו כיצד אונר"א מסית לאלימות כשהם מצטטים מספרי הלימוד של ילדיהם המתחנכים בבתי ספר של אונר"א בירושלים.

ד"ר ארנון גרוס, מומחה לתוכן של ספרי הלימוד בעולם הערבי שתרגם את ספרי הלימוד של הרש"פ הציג 40 ספרי לימוד חדשים שמלמדים בהם בבתי הספר של אונר"א והדגים מתוך ספרי הלימוד את הקריאה העקבית לשחרור פלשתין ע"י מאבק מזויין, קריאה לזכות השיבה ודברי הלל לשהידים שרוצחים יהודים.

בתדרוך השתתפו נציגי מדינות רבות התורמות לאונר"א וביניהם: יפן, קנדה, פורטוגל, הולנד, אתיופיה וצ'כיה. כמו כן השתתפו בתדרוך המיוחד כתבים זרים מארה"ב, קנדה, גרמניה, אוסטרליה, ואנגליה.

חבר הכנסת יהודה גליק אמר בתדרוך "את לשכתי בכנסת אני מקפיד לכנות 'ירושלים של שלום' וכל הפוקוס של העשיה שלי כאן הוא לקדם עניין זה. לכן כל כך מצער אותי לשמוע את המסרים מפיהם של הילדים המתחנכים בבתי הספר של אונר"א, שראינו בסרטון שצפינו בו כעת. דור שגדל בתוך אשליה שהם יצליחו להפחיד אותנו בטרור ולהבריח אותנו מכאן".

לדבריו, "מעציב אותי שבמשך 70 שנה מתעקשים לגדל ילדים כאלה בעוני ובתוך מחנות פליטים, שעה שממש לידם התפתחה מדינה עם כלכלה משגשגת, מדינת היי-טק, שהילדים האלה יכלו ליהנות ממנה, לו רק מנהיגיהם היו נותנים להם. אך במקום זאת, המנהיגות הפלשתינית רק מטיפה לשנאה ולטרור".

"כהמחשה לכך ובמאמר מוסגר אישי, אני רוצה לציין כי באחת התמונות שראינו בסרטון כעת, הראו כרזת סגידה לזכרו של המחבל מועתז חיג'אזי שירה בי ארבע כדורים לפני שנה וחצי. נפצעתי מכך אנושות והרופאים קבעו שסיכויי לשרוד את זה היו בין 5%-2% בלבד", ציין גליק.

גליק קרא בדבריו להתנות את התרומות השנתיות לאונר"א בכך שהארגון ינקוט בשני הצעדים הבאים, באופן מיידי:

א. רפורמה בתכנית הלימודים הנלמדת בבתי הספר שלהם, כך שהם יתחילו לחנך לדו-קיום ולשלום ולא לשנאה ולשפיכות דמים אינסופית.

ב. אימוץ תכנית הומניטרית בינלאומית, שמטרתה המוצהרת תהיה לסיים את מצב הפליטות הפלסטינית - שאינה דומה לסטטוס הפליטים באף סכסוך אחר בעולם - על ידי מתן מלוא הזכויות ושיקום במדינות בהן הם מתגוררים כיום.

"אם המדינות שלכם ימשיכו לממן את אונר"א בלי ההתניות הנ"ל – אתם תיאלצו להמשיך לשרוף את כספכם לנצח, על בעיה שלעולם לא תיפתר. אתם בעצם תהיו שותפים להנצחת מצוקת הפליטים הפלשתינים, במקום לסייע להם להגיע לניהול אורח חיים נורמליים", חתם גליק.