ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר אחר הצהריים (רביעי) סמוך לגדר ההפרדה באזור תרקומיא-מיתר.

במהלך הסיור הוא נשאל על הביקורות שמוטחות בו על התנהלותו בשוק התקשורת, בעיקר על ידי השר נפתלי בנט.

"יש שידור ציבורי רצוף, זמין ויעיל במדינת ישראל. איכשהו הוא נתקל בבעיות טכניות של תוכניות שלא התקיימו עד עכשיו, אבל זה יהיה. ביחס לאלה שמדברים על חופש העיתונות - זה לא מתיישב עם המאמצים שלהם לסגור את ישראל היום בכל מחיר. לא בדיוק חופש העיתונות, כנראה שדברים אחרים מנחים אותם", אמר נתניהו.

הוא חשף גם כי בנוסף לגינאה - עוד מדינה אפריקנית צפויה לחדש את יחסיה עם ישראל. "במהלך הביקור שלי באפריקה, אמרתי לכם שמדינה נוספת שאין לנו יחסים איתה תכריז בקרוב על חידוש היחסים, אכן זה נעשה היום עם גינאה. בימים הקרובים אני מעריך שתתווסף מדינה נוספת. זה חלק מתהליך שצובר תאוצה והוא חשוב מאוד, הוא פותח את ישראל לאפריקה, והוא כמובן עוזר לנו גם בהיבטים אחרים".

במהלך הסיור קיבל ראש הממשלה סקירות מפי מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה ומראש מנהלת גדר ההפרדה תת-אלוף ערן אופיר.

בסיור השתתפו גם שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ אבי דיכטר, הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט.

נתניהו התייחס לנושר הגדר ואמר, "אנחנו קבענו שאנחנו נסגור את הפרצות. אנחנו נמנע משוהים בלתי חוקיים ומפגעים להגיע לתוך ערי ישראל. זה מורכב, אנחנו צריכים גם להגן על היישובים, ואנחנו צריכים כמובן לטפל בכל שרשרת עוברי החוק, כולל המעסיקים, המלינים והמסיעים. אני חושב שברור שהפרויקט הזה יושלם. הוא חשוב לביטחונם של אזרחי ישראל ולביטחונה של מדינת ישראל".

חשוב להזכיר כי בהתאם להנחיית הדרג המדיני, משרד הביטחון באמצעות מנהלת קו התפר בראשות תא"ל ערן אופיר ובשיתוף עם צה"ל, החל בעבודות להקמת מכשול במרחב דרום הר-חברון, בין תרקומיא למיתר - נגד חדירת טרור ושוהים בלתי חוקיים לעורף מדינת ישראל.

המכשול החדש, באורך של 42 ק"מ, יורכב ברובו מחומה - שעליה יותקנו מערכות התראה,והוא יחליף את גדר הביטחון שהוקמה באזור בעשור הקודם.

העבודות להקמת המכשול צפויות להימשך כשנה ועד להשלמתן באופן מלא - צה"ל ופיקוד המרכז ממשיכים לפעול בשטח באופן מלא.