מעל 300 רבנים בהם רבני ערים, ראשי ישיבות הסדר וראשי מכינות קדם צבאיות חתמו על מכתב תמיכה ברב יגאל לוינשטיין - בעקבות המתקפה עליו לאור דבריו על הקהילה הלהט"בית.

במכתב הם מביעים תמיכה בכל רב שמביע את דעתו ההלכתית והמוסרית הנאמנת לתורה ולחז"ל ללא משוא פנים וללא התנצלות.

בין החותמים על מכתב התמיכה הרב אריה שטרן, הרב שמואל אליהו, הרב מיכה הלוי, הרב יהושע שפירא, הרב אליקים לבנון, הרב גדעון פרל, הרב שלמה אבינר, הרב אלישע וישלצקי, הרב ציון טוויל, הרב דוד תורג'מן, הרב דוד פנדל, הרב אלחנן בן נון והרב יהושע צוקרמן.

בגילוי הדעת שפרסמו הרבנים נאמר, "לאור הדיון הציבורי שהתעורר לאחרונה סביב אמירות של הגאון הרב יעקב אריאל, הרב יגאל לוינשטיין ורבנים נוספים, ברצוננו להביע תמיכה בכל רב שמביע את דעתו ההלכתית והמוסרית הנאמנת לתורה ולחז"ל ללא משוא פנים וללא התנצלות".

"אנו מודעים היטב לכובד האחריות המוטלת על כתפי הרבנים, ודווקא בשל כך דברים אלו נכונים גם כאשר מדובר בסוגיות קשות ומורכבות. עם ישראל כולו חש את הבריאות הטבעית שבהקמת המשפחה בישראל - ועם כל הכאב על צערם של אנשים פרטיים, יחד עם הרצון להקל ולסייע לכל מי שניתן לסייע לו, כאשר אנו נדרשים לבירור עקרוני, אין מקום למתן לגיטימציה לתופעות ולהתנהגויות הבאות להעלות על נס אורח חיים המנוגד למוסר האנושי ולדרכה של תורה".

הרבנים מוסיפים כי "האהבה כלפי כל אדם מישראל והחובה לנהוג בכל אדם כבוד, אינן יכולות לשמש סיבה לסילוף האמת ההלכתית או ל'עיגול פינות' ביחס למעשים אסורים. חובתו של רב בישראל להתייחס לסוגיה הלכתית או מוסרית בצורה ברורה ונוקבת, כמורה הוראה בישראל, ומשום כך אנו דוחים את הניסיון לסתום פיות של רבני ישראל".

הם חותמים את גילוי הדעת בהצהרה כי "רבני ישראל ימשיכו להביע את דעתם ההלכתית, מתוך אחריות ציבורית, ללא חשש, בכל סוגיה שיידרשו לה, למען הרוב הדומם, דתיים וחילונים"