שמואל רוזנר
שמואל רוזנרצילום: עצמי

עד כמה הצרימות בוועידה הרפובליקנית משמעותיות?

"הן לא משמעותיות, במובן זה שטראמפ הוא המועמד, היה, הווה וכנראה גם יהיה עד נובמבר. הן כן משמעותיות, במובן זה ששוב מתברר שהמפלגה עוד לא השלימה עם העובדה שהוא המועמד שלה".

הנאום המועתק של רעייתו של טראמפ עלול לפגוע בו?

"עניין ההעתקה יצא מפרופורציות, הוא גם מפוקפק וגם מאוד קטנוני. מעבר לזה, אפשר לסמוך על טראמפ שיעשה או יאמר משהו בימים הקרובים שישכיח את הנאום של רעייתו".

כמה משמעותי מחנה המתנגדים לטראמפ בתוך מפלגתו?

"זה מחנה משמעותי. העובדה שיש הרבה מנהיגים בולטים שהחליטו לאזור אומץ ולא לתמוך בו מעידה על כך שלהיות נגד טראמפ זה דבר לגיטימי גם בתוך המפלגה".

עד כמה הנושא הישראלי "חם" בוועידה הרפובליקנית?

"לא חם. בוועידה מדברים על הטרור באירופה ובאמריקה, קצת על הצנטריפוגות באיראן, אולם בעיקר מדברים על שוטרים, בטקסס ובלואיזיאנה. חוק וסדר זה הקלף החדש של טראמפ".

מה מעיד ביטול נאומו של הרב לוקשטיין בוועידה?

"זה מעיד קודם כול על כך שהרב לוקשטיין לא מבין בפוליטיקה, גם לא בפוליטיקה של בתי כנסת. זה מעיד גם על כך שקשה להיות רב ולתמוך בפומבי בטראמפ".

הוועידה תחזק את טראמפ או תחליש אותו?

"היא מן הסתם קצת תחזק אותו, כי ייגמרו החלומות על מועמד אחר, והריאליה של 'טראמפ או הילרי' תהפוך למוחשית יותר, אם כי בצדה יהפוך גם הדיכאון למוחשי יותר".

כיצד מגיבים הדמוקרטים להתרחשויות?

"הם מגיבים בלגלוג. אולם המסורת היא שבשבוע של ועידה, המפלגה היריבה בעיקר שותקת. מעניין יהיה לראות אם גם טראמפ יכבד את המסורת הזאת בשבוע הבא. אני מהמר שלא".