לשלול אזרחות. רון קרמן
לשלול אזרחות. רון קרמןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

13 שנה אחרי הפיגוע בקו 37 בחיפה בו נרצחו 17 בני אדם מתוכם תשעה תלמידי בית ספר שוקלים המשפחות, בתוכם יוסי צור ורונן קרמן, לעתור לבג"ץ בדרישה לשלילת האזרחות מהסייען מוניר רג'בי שנשלח למאסר עולם שנקצב ל-20 שנה.

רג'בי סייע לחמאס לאתר את היעד לפיגוע, וסייע בהסתרת מטען החבלה ובהסעת המחבל המתאבד למקום הפיגוע. אם ינוכה שליש ממאסרו הוא ישתחרר בקרוב.

רון קרמן אביה של טל קרמן הי"ד, אומר לערוץ 7 שהמדינה גוררת רגליים כבר עשר שנים, "פניתי לחמישה שרי פנים שישללו את האזרחות של רג'בי, במקור הוא מחברון אבל הוא הגיע לחיפה במסגרת אחוד משפחות.

רג'בי התגורר לא רחוק ממקום העבודה שלי ומפה הוא אסף את כל המידע לקראת הפיגוע. שר הפנים אריה דרעי קיבל את בקשתנו והמליץ על שלילת התושבות, אבל מסתבר שהחלטה עברה ליועץ המשפטי לממשלה וכרגע הכול תקוע. הם טוענים שהם מחכים להחלטת בג"ץ בעתירה אחרת שהוגשה נגד החלטת שר הפנים לפני עשר שנים לשלול את התושבות של תושבי מזרח ירושלים שנבחרו לפרלמנט הפלשתיני מטעם החמאס, הבג"ץ הזה תקוע עשר שנים. בשיחה האחרונה שלי עם היועץ המשפטי הרגיעו אותי שעוד מעט שופטי בג"צ יוצאים לפנסיה והם יהיו חייבים לסיים את הדיון בעתירה הזאת אבל אני לא רגוע".

קרמן וצור שוקלים לעתור לבג"ץ בעצמם, "המחבל אמור להשתחרר בקרוב הוא מחכה להחלטה בוועדה לקיצור שליש, אני בהחלט חושש שפתאום אפגוש אותו כאן בחיפה. אם לא תהיה ברירה נפנה לבג"ץ שיחייב קבלת החלטה בסוגיה החשובה הזאת. לא ייתכן שסוגיה כזאת מהותית תתעכב עשר שנים זה אומר ששלילת אזרחותם של עוד מחבלים מתעכבת".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי "בימים אלה אנו ממתינים לפסק דין עקרוני בבג"ץ שמטבע הדברים יהיה בו כדי להשליך באופן ישיר על הליכים אחרים מסוג זה". מדובר בעתירה שהוגשה נגד החלטת שר הפנים לפני כ־10 שנים לשלול את תושבותם של תושבי מזרח ירושלים שנבחרו לפרלמנט הפלשתיני מטעם חמאס.