הטקס בלטרון, היום
הטקס בלטרון, היוםצילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה אוהד נג'מה מונה היום (חמישי) למפקד עוצבת "עקבות הברזל" במקומו של אלוף-משנה יאיר וולנסקי אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ונכנס לתפקידו החדש כמפקד יחידת "איתמר".

טקס החילופים נערך באתר "יד לשריון" בלטרון, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, ראש אגף התקשוב, אלוף נדב פדן, מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף אמיר אבולעפיה, מפקדי החטיבות באוגדה ולוחמיה, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

תא''ל אבולעפיה אמר כי מעמד החלפת מפקד החטיבה מהווה אירוע משמעותי ברצף חייה של חטיבה. ''היום אנו מחליפים את מפקד חטיבה 401, חטיבה בעלת מורשת מפוארת בת כ- 50 שנים אשר לחמה במלחמות ומבצעי צה״ל, ממלחמת ששת הימים ועד היום.

''יאיר, איש מקצוע מן המעלה הראשונה, מהסוג אותו היינו רוצים לצידנו בשדה הקרב, הנני מבקש לנצל מעמד זה ולהודות לך על תרומתך העצומה לחיזוק חוסנה ומוכנותה של חטיבה 401 בפרט ועוצבת 'הפלדה' בכללותה. אוהד, קצין מקצועי, בעל ניסיון עשיר, אתה המינוי הנכון לתפקיד זה. אנו מחליפים היום מפקד מצוין במפקד מצוין, אתגרים רבים לפנינו בכל החזיתות, בהצלחה לכולנו״, הוסיף מפקד עוצבת "הפלדה".

מפקד עוצבת "עקבות הברזל" היוצא, אלוף-משנה יאיר וולנסקי, אמר כי "לפני פחות משנתיים קיבלתי את הפיקוד על החטיבה, ימים ספורים לפני סיום מערכת ׳צוק איתן׳. במהלך השנתיים האחרונות השתדלנו לנצל כל הזדמנות לאימון ולשיפור המוכנות.

''ביצענו תרגילים רבים ברמת הצוות, המחלקה והחטיבה, לאורך כל הדרך הקפדנו שהאימונים יובלו על ידי המפקדים בכל הרמות וניסינו לדמות ככל הניתן את האתגרים שיופיעו בזמן אמת. אני חש שחטיבה 401 מוכנה לכל תרחיש ותעמוד בכל משימה", דברי וולנסקי.

מפקד עוצבת "עקבות הברזל" הנכנס, אלוף-משנה אוהד נג'מה, אמר "יאיר, אתה משאיר אחריך חטיבה משומנת וחץ דרוך, שגרת אימונים ושדרת פיקוד מרשימה. החטיבה כיום היא קדמת הטכנולוגיה העולמית בכל הנוגע ללחימת צבא יבשה וחיל שריון, אך לא בזאת עוצמתה. לוחמי החטיבה ומפקדיה, הדרג התומך והלוגיסטי, מערך המילואים חדור השליחות, הם כוחה ועוצמת ידה של חטיבה 401".