500 רבנים. העצומה
500 רבנים. העצומהצילום מסך

עוד ועוד חתימות מצטרפות לעצומת התמיכה של רבני הציונות הדתית ברב יגאל לוינשטיין, מראשי המכימה הקדם צבאית בעלי.

על רקע שיחת ההבהרה שהתקיימה לרב לוינשטיין עם מנכ''ל משרד הביטחון, הגיע ל-500 מספר החותמים על העצומה.

במכתב מביעים הרבנים תמיכה בכל רב שמביע את דעתו ההלכתית והמוסרית הנאמנת לתורה ולחז"ל ללא משוא פנים וללא התנצלות.

לעצומה המלאה - כולל רשימת הרבנים

בגילוי הדעת שפרסמו הרבנים נאמר, "לאור הדיון הציבורי שהתעורר לאחרונה סביב אמירות של הגאון הרב יעקב אריאל, הרב יגאל לוינשטיין ורבנים נוספים, ברצוננו להביע תמיכה בכל רב שמביע את דעתו ההלכתית והמוסרית הנאמנת לתורה ולחז"ל ללא משוא פנים וללא התנצלות".

"אנו מודעים היטב לכובד האחריות המוטלת על כתפי הרבנים, ודווקא בשל כך דברים אלו נכונים גם כאשר מדובר בסוגיות קשות ומורכבות. עם ישראל כולו חש את הבריאות הטבעית שבהקמת המשפחה בישראל - ועם כל הכאב על צערם של אנשים פרטיים, יחד עם הרצון להקל ולסייע לכל מי שניתן לסייע לו, כאשר אנו נדרשים לבירור עקרוני, אין מקום למתן לגיטימציה לתופעות ולהתנהגויות הבאות להעלות על נס אורח חיים המנוגד למוסר האנושי ולדרכה של תורה".

הרבנים מוסיפים כי "האהבה כלפי כל אדם מישראל והחובה לנהוג בכל אדם כבוד, אינן יכולות לשמש סיבה לסילוף האמת ההלכתית או ל'עיגול פינות' ביחס למעשים אסורים. חובתו של רב בישראל להתייחס לסוגיה הלכתית או מוסרית בצורה ברורה ונוקבת, כמורה הוראה בישראל, ומשום כך אנו דוחים את הניסיון לסתום פיות של רבני ישראל".

הם חותמים את גילוי הדעת בהצהרה כי "רבני ישראל ימשיכו להביע את דעתם ההלכתית, מתוך אחריות ציבורית, ללא חשש, בכל סוגיה שיידרשו לה, למען הרוב הדומם, דתיים וחילונים".