הרב פוירשטיין
הרב פוירשטייןצילום: אלירן אהרון

ארגון רבני צהר הפיק לקראת כנס צהר השנתי שיתקיים ביום שני הקרוב בבנייני האומה בירושלים סקר מיוחד עליו ענו 450 נשאלים בעלי השקפה ציונית דתית.

על פי הממצאים, רוב מובהק של כ-90% מהנשאלים השיב כי יתקשה מאוד לקבל ולהתמודד עם בן או בת חד מיניים. על פי המדגם המייצג נמצא כי רובם יקבלו בהבנה קלה יותר ילד "נוער גבעות" על פני ילדים חד מיניים. 60% השיבו כי הם יתמודדו בקושי גדול מאוד אם ילדיהם יחליטו לחזור בשאלה.

עוד מוצא הסקר שנעשה על ידי מכון 'מסקר' כי 50 אחוזים מהמשיבים קבעו שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם צפייה בתכנים פורנוגרפים ו\או אלימים ברשת היא על ידי שיחה אישית עם הילד, חמישה אחוזים השיב כי גלישה של ילדיהם לאתרים כאלו לא מעניינת אותם וכי מדובר במצב טבעי "שיחלוף מעצמו".

37% מהילדים מקבלים הנחייה והדרכה למיניות בריאה מבית הספר, 30 אחוזים מספרים כי קיבלו הנחייה או הדרכה מההורים.

בשאלה אחרת נשאלו ההורים מה תהיה תגובתם לבחירה של בתם להתגייס לצה"ל, שליש מהם טענו כי ינסו לשכנע אותה שלא להתגייס לצה"ל, 40 אחוזים השיבו כי יהיו גאים בבחירה של בתם להתגייס.

כנס צהר למשפחה חינוך וחברה ייערך כאמור ביום שני הקרוב בבנייני האומה בהשתתפות רבנים, שרים, חברי כנסת ונוספים. הכנס יעסוק בין היתר גם בסקר זה, ובתכנים נוספים.

הרב רפי פוירשטיין, יושב ראש (עמית) של ארגון רבני צהר, אמר כי "חשיבותו של כנס צהר העוסק בנושא המשפחה מתברר היטב דווקא בימים אלה שבהם עולה שאלת זהותה של המשפחה. כנס צהר מושתת על התפיסה שהמציאות המורכבת בה אנו חיים מחייבת יחס מורכב עמוק, ולא גישה חד מימדית וצרה".