לבני בכנס הרצליה
לבני בכנס הרצליהצילום: דוברות

שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני (המחנה הציוני) תקפה את ראש הממשלה נתניהו על רקע ההקפאה במשא ומתן עם הפלסטינים.

"נתניהו מפספס הזדמנויות כי הוא מפחד מבנט. מדינות ערב רוצות את ישראל בצד שלהן אבל הן לא ייעשו זאת אם בלי שנעשה צעדים מול הפלסטינים", אמרה לבני באירוע "שבתרבות" בכפר סבא.

"יש היום הזדמנות מדינית נדירה", אמרה לבני. "מדינות האזור המתונות רוצות לייצר ברית אחת מול ציר אירן וחיזבאללה. הן רוצות את ישראל בצד שלהן. נתניהו מפספס את ההזדמנות הזו כי הוא מפחד ממה שבנט יגיד או יעשה".

באירוע התייחסה לבני גם לשיחת הנזיפה שקיים שר הביטחון אביגדור ליברמן עם מפקד גל"צ ירון דקל, זאת בעקבות שידור תכנית שהוקדשה לפועלו של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. "ליברמן לא מצליח להביא את הראש של הנייה, אז הוא מבקש את מטאפורית את ראשו של דקל", טענה.

"יש כאן ממשלה ששמה לה כמטרה להחליש את שומרי הסף ואת המערכת המשפטית - ולכן אנחנו רואים איך ליברמן ציפצף השבוע על היועץ המשפטי שהורה לו לא להתערב בגל"צ. מה שליברמן עשה מיצג את מדיניות הממשלה בכל התחומים - גם ניסיון להפחיד את התקשורת, גם צפצוף על היועץ המשפטי וגם פגיעה במיעוטים".

"הם לא יודעים לספק ביטחון אמיתי - אז במקום זאת הם מתעסקים ביצירת אויבים מבפנים וחיסול. ליברמן לא יכול להתמודד עם החמאס בעזה - אז הוא עוסק בתחנת שידור ביפו".