שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'צילום: פלאש 90

המאבק במפלגת העבודה מחריף: על רקע הניסיון לקבוע תאריך מוסכם לעריכת פריימריז לראשות מפלגת העבודה, תקפה בסוף השבוע האחרון ח"כ שלי יחימוביץ' את יו"ר מפלגתה ח"כ יצחק הרצוג וטענה כי הוא מתנהל באמצעות קומבינות פוליטיות.

"זה לא סוד שיש משבר אמון חריף כלפינו בציבור, מתובל ביאוש ובגיחוך. והוא המריא לשיאים חדשים אחרי ניסיונות הזחילה לממשלה, בכל מחיר", כתבה בניוזלטר השבועי לבוחריה.

"והנה דווקא בעצם ימים אלה, הרצוג מבקש להאריך לעצמו כהונה, שלא כחוק, עד יולי 2017, כלומר הארכה בפועל של שנה וחודשיים מהמועד הקבוע בחוקת המפלגה. בלי לבקש את אמונכם, ובלי לעמוד לבחירה באמצעות הגוף היחיד שיש לו זכות חוקית לכך: חברי מפלגת העבודה".

לדבריה, מדובר בפגיעה אנושה במפלגה. "שום יו"ר מפלגה לפניו לא העז לעשות זאת. לא רבין, לא פרס, לא פואד, לא עמיר, לא ברק, בוודאי לא אני. והנה דווקא בעת חולשה ורפיסות רעיונית ציבורית ופוליטית – מגיע הצעד הזה, שמחמיר את מצבנו עוד יותר, ולוקח את מפלגת העבודה לקמפיין פנימי ארוך ומדמם של 13 חודשים. זו פגיעה אנושה. כן, יש קומבינות פוליטיות שעלולות לגרום לפגיעה הקשה הזאת לעבור בוועידה שתתכנס בעוד שבוע, ב-31 ביולי.

"אבל זה צעד שהופך את המשך כהונתו של הרצוג לבלתי לגיטימית, ואת מפלגתנו למפלגה לא דמוקרטית. יש רק גוף אחד שיש לו הסמכות והזכות להחליט מי יהיה יו"ר המפלגה משתם מועד כהונתו: אתם, רבבות חברי המפלגה. לשם כך, בראש ובראשונה, התפקדתם. הארכת כהונה מלאכותית מעבר למועד החוקי, הופכת מפלגה דמוקרטית לדיקטטורה. שמירה על המועדים והכללים של ההתמודדות היא נשמת אפה של מפלגה דמוקרטית, שום כוחות חדשים לא יצטרפו למפלגה שדוחה שוב ושוב את מועד הבחירות שלה לפי קומבינות מזדמנות".

לטענת יחימוביץ', את הבחירות ליו"ר יש לקיים כחוק ובהקדם ולא לדחותן יותר רק משום שהרצוג חושש להתמודד. "הפריימריז לראשות מפלגת העבודה צריכים להתקיים כאן ועכשיו. בתנופה, ברעננות, בגיוס כוחות חדשים. לקיים בחירות דמוקרטיות בהקדם וכפי שמחייבים חוקי המפלגה, ולהתפנות למלא את השליחות האמיתית שלנו לציבור: להנהיג בראש מורם ובתנופה את הדרך השפויה והראויה שתעניק תקווה למחנה המיואש שלנו".