פוטין. ידע על פרשת הסמים באתלטיקה הרוסית?
פוטין. ידע על פרשת הסמים באתלטיקה הרוסית?פלאש 90

387 ספורטאים רוסים היו אמורים לקחת חלק באולימפיאדת ריו הקרובה שתצא לדרך בעוד כשבועיים בברזיל. 387 ספורטאים שכנראה לא יהיו שם, זאת בשל שערוריית סמים שהתפוצצה במדינה.

על פי הדיווח בבריטניה עולה כי הוועד האולימפי העולמי ישעה היום (ראשון) באופן סופי ומוחלט את כל המשלחת הרוסית מהשתתפות באולמפיאדת ריו 2016, כשעל פי חקירות שנעשו לאחרונה במדינה הרוסית התגלה כי כ-68 אתלטים רוסיים השתמשו בסמים במהלך התחרויות האחרונות.

בשבוע שעבר הודיעו ב-CAS, בית המשפט העולמי לבוררות בענייני ספורט, כי הוא מקבל את החלטת ארגון האתלטיקה העולמי לפיה התאחדות האתלטיקה הרוסית תושעה מכל תחרות ופעילות עד להודעה חדשה, כולל זו שתתקיים בריו בעוד כשבועיים, כשבבדיקות ובחקירות שונות התגלו 68 אתלטים רוסים שנטלו סמים אסורים.

אם זה לא מספיק, במהלך החקירות התגלה כי מי שעומדים מאחורי שערוריית הסמים הם לא אחרים מאשר מאשר משרד הספורט הרוסי שחילקו קוקטיילים של סטרואידים וזייפו בדיקות שתן כך שלא יתגלו העבירות.

באם אכן המשלחת הרוסית כולה תושעה מהאולימפיאדה הקרובה, אזי יהיה זה היסטוריה בעלת השלכות מרחיקות לכת במשחקים האולימפיים, כשאת מקומה יתפסו ספוראים ומדינות אחרות.

נראה כי השעיתה של המשלחת הרוסית מהמשחקים האולימפיים הקרובים הינה צעד למען יראו ויראו כשבוועד האולימפי רוצים להזהיר את הספורטאים הנוספים מהאפשרות שדבר כזה יחזור על עצמו.