האיש והאגדה - 5 שנים לנפילתו של גיבור רנ"ג פסקל אברהמי

בעוד כחודש ימלאו חמש שנים לנופלו של רנ"ג פסקל אברהמי הי"ד, ותיק לוחמי הימ"מ שנפל בפיגוע בכביש 12.

ניקול, אמו של פסקל, מספרת לערוץ 7 על הילד שהיה ועל צד בדמותו המופלאה שגילתה רק אחרי נופלו.

"הוא היה לפני הכל בן טוב שעזר לנו הרבה - ושהיה כל הזמן נוכח כשהיינו צריכים אותו. הוא גם היה אבא טוב ואת הזמן הקצר שהיה בבית - הוא הקדיש לבנים שלו ולאשתו והיה עוזר בכל אפשרות", מספרת ניקול בגעגוע.

אמו של הלוחם ידעה על שירותו אך לא הכירה את הפעילות שביצע לעומק. "כמובן שידענו שהוא לוחם בימ"מ ושזה מסוכן כי היחידה נמצאת בכל המקומות הכי מסוכנים, אבל לא ידענו הרבה מעבר לזה. הוא לא סיפר לנו כדי שלא נדאג.

''פתאום בשבעה - ראינו שמגיעים המון אנשים מהממשלה, רבנים, קציני צבא ומשטרה וגם אנשים מכל ערי ישראל ולא הבנו מה קרה. בשבעה גילינו בן חדש. גילינו הרבה צדדים שלו שלא הכרנו - וזה היה כל כך מרגש לשמוע מכל אחד סיפור גבורה של פסקל".

ניקול מספרת על דרכו של פסקל ליחידה המובחרת. "הכל התחיל בשירות הצבאי כשהוא התגייס לצנחנים, אנחנו היינו עולים חדשים ולא ידענו שזו אחת היחידות המובחרות של הצבא. אחרי השחרור הוא התחיל לברר לגבי הצטרפות לימ"מ - ובפעם הראשונה הוא לא עבר את הגיבוש בגלל שהעברית שלו לא היתה מספיק טובה. הוא לא וויתר, חזר לגיבוש נוסף והתקבל. אחרי שהוא התקבל הוא סיפר לנו על זה".

"אם מישהו יכול להיות מוכן לימ"מ אז פסקל היה מוכן ב100% גם פיזית וגם מבחינת האמונה. חשבנו כבר שלא יכול לקרות לו כלום, אבל בסוף קרה", אומרת האם השכולה בכאב גדול.

הכאב לא מרפה מהמשפחה כפי שמתארת ניקול, "לא מתמודדים עם השכול. בהתחלה אמרו לנו שהשנים הראשונות הכי קשות. זה לא נכון. בשנה הראשונה והשנייה לא קולטים מה קרה ויש חור בלב, אבל לא חושבים שהוא יישאר שם כל הזמן. עוד מעט זו האזכרה החמישית של פסקל והחור הזה עמוק מאוד".

אמו של פסקל נשאלה על ארגוני השמאל הקיצוני "בצלם" או "שוברים שתיקה" והשיבה, "הם איבדו את הזהות שלהם ואני ממליצה להם ללמוד את ההיסטוריה שלנו".

כזכור, בשמונה עשר באוגוסט 2011 ביצעו מחבלים סדרת פיגועי טרור על כביש מספר 12, בסמוך לגבול ישראל-מצרים בדרך לאילת. מחבלים מצרים רצחו שבעה אזרחים ישראלים, ופצעו 40. פסקל נפל בתום חילופי האש המחבלים כשכבר נדמה היה שהאירוע נגמר.

לאחרונה יצא הספר "עד קצה הגבול" שחיברה רחלי דור-רפפורט, המספר את מסכת חייו של פסקל מהיום בו עלה מצרפת, דרך שירותו כחייל בצנחנים ובמלחמת לבנון הראשונה ועד לשירותו רב השנים בימ"מ.

בראיון פנתה ניקול לשר החינוך נפתלי בנט בבקשה להפיץ את הספר המיוחד למורים ותלמידים - על מנת שיכירו את דמותו של פסקל הי"ד אשר היווה לדבריה מופת לערכים הציוניים והיהודים.