המשטרה עשתה רצח אופי למשפחת שליסל

מיכאל שליסל, אחיו של הרוצח ישי שליסל, מספר לערוץ 7 על מעצרו לפני מצעד הגאווה בירושלים ומגיב לחשד נגדו ולפיו תכנן לפגוע במשתתפי המצעד.

מיכאל סיפר כי במהלך שיחת טלפון עם ישי אחיו מבית הסוהר, ביקש ממנו האח הרוצח למחות נגד המצעד שנערך ביום חמישי האחרון. "הוא ביקש שנמחה על ידי תפילה במצעד הגאווה, ואני בצחוק שאלתי אותו אם הוא רוצה שנשתמש באלימות, וישי הבהיר שאין כוונתו לאלימות.

''ואז אמרתי לו את דעתי הידועה לו מראש שאני נגד מעשי מחאה אלימים וכשסיימתי את השיחה איתו אמרתי לו שאני 'בר פלוגתא' שלו".

צמד המילים הארמיות עוררו את חשדם של חוקרי המשטרה שהאזינו לשיחה והביאו למעצרו של מיכאל, "החוקר נתפס על המילים האלה והתעקש שאסביר לו מה זה 'בר פלוגתא'. ראיתי שהוא לא יודע על מה מדובר אז הסברתי לו שזה אומר שכל מי שמתווכח על נושא מסוים ואחד אומר שמותר והשני אומר שאסור הם ברי פלוגתא. בר פלוגתא הוא זה שחולק על חברו. החוקר חשב שזוהי מילת קוד בינינו".

"למשטרה יש עניין להראות 'שמשפחת שליסל המסוכנת' תחת שליטה, ושמעתי את השוטרים מדברים על זה בינם לבין עצמם שזה מכפר על המחדל של המפקד שלהם משנה שעברה".

מיכאל מבהיר כי לאורך כל הדרך התנגד למעשה של אחיו, "אני חושב שזה מעשה טירוף, הוא גם לא נכון הלכתית ובוודאי שכל דבר צריך לעשות בשיקול הדעת ובמתינות ולא בהתלהמות".

"המשטרה עשתה למשפחה רצח אופי ונעשה פה עוול מזעזע. מרגישים מאוד מאוד פגועים, מצד שני כמשפחה הייתה תמיכה אחד בשני והרגשה תומכת וטובה", סיפר מיכאל על ימי המעצר וההרחקה שנגזרו על בני משפחתו.

עו"ד איתמר בן גביר שמייצג את שליסל אמר, "מדובר ביחסי ציבור של משטרת ירושלים שבראשה ניצב יורם הלוי. מאוד מצער שחוקרים לא מבינים ארמית ואת המשמעות של 'בר פלוגתא'. צריך להוסיף יותר חרדים למשטרה ויותר ציבור דתי לאומי".