הרב דוד יוסף
הרב דוד יוסףצילום: פלאש 90

''המרכז הרפורמי לדת ומדינה'' מבית התנועה הרפורמי, קורא להעמיד לדין משמעתי את רב העיר רמת גן הרב יעקב אריאל ואת רב שכונת הר נוף בירושלים הרב דוד יוסף.

במכתב שנשלח לשרת המשפטים איילת שקד נאמר כי במסגרת דברים שנשא רב העיר רמת גן ב"כנס רמלה - בין ישראל לעמים" התבטא הרב אריאל באופן לא ראוי ביחס למשפחות חד מיניות וילדיהן.

לפניה צורף קטע וידאו בו אומר הרב כי ''הורות ללא זוגיות היא לא הורות טבעית, לא נורמטיבית. ילד צריך להיוולד אצל שני הורים, כלומר זכר ונקבה. ילד של שתי נקבות וילד של שני זכרים הוא לא ילד נורמטיבי...".

במרכז הרפורמי לדת ומדינה טוענים במכתבם לשקד, כי "התבטאותו של רב העיר נגד משפחות חד מיניות והגדרת בני הזוג כחולים או כנכים הזקוקים לריפוי ולעצם קיומם כמשהו לא טבעי, וכן הגדרת ילדיהם כ'לא נורמטיביים' ש'אין להם הורים', הן אמירות קשות, מסיתות, מבזות ומשפילות שנועדו להדיר אוכלוסייה שלמה מן החברה".

המכתב בעניינו של הרב דוד יוסף, רב שכונת הר נוף בירושלים, נשלח לנציבות שירות המדינה. במכתב של התנועה הרפורמית נאמר כי במהלך השיעור השבועי שהעביר הרב ואשר מופץ באמצעות אתר האינטרנט "כיכר השבת", יצא הרב במתקפה חריפה נגד נשות הכותל.

בין השאר התבטא הרב יוסף כי "נשות הכותל זה פריצות, זה גסות רוח, זה חוסר צניעות... עומדות וצורחות בכוונה, שכולם ישמעו אותן שהן צורחות. זה ההיפך מצניעות, זו פריצות, זו גסות רוח, וולגריות, בושה, אין להן שום בושה".