דיון בוועדת הכלכלה
דיון בוועדת הכלכלהצילום: דובר ח"כ נחמן שי

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (ראשון) דיון בהחלטת ראש הממשלה נתניהו לדחות את עלייתו לאוויר של תאגיד השידור הציבורי.

במהלך הדיון התפרץ אחד מעובדי רשות השידור לדבריה של ח"כ קארין אלהרר. יו"ר הועדה ח"כ איתן כבל הורה להוציא את העובד ובמקום התפתח עימות פיזי בין העובד ועובדים נוספים לסדרני הכנסת. בסופו של דבר הוצאו מהדיון שלושה עובדים.

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר אמר כי ''אף אחד לא הולך לסגור את התאגיד. יש כאן עניין של מוכנות וכאן יש עמימות. אני אמרתי לרה"מ שלדעתי אין אלטרנטיבה לרשות השידור. בסוף ראש הממשלה שהוא שר התקשורת צריך לקבל החלטה ואני לא יכול לומר לו שהתאגיד מוכן''.

ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) תקף, "ראש ממשלת ישראל, שמתעקש להיות גם שר התקשורת, פועל לילות כימים להריסת כל חלקה טובה בעיתונות החופשית, להשתקת כל גוף המעז להביע ביקורת ומתערב בעולם התקשורת באופן כפייתי ואנטי דמוקרטי. הוא מבקש להביא לחורבן השידור הציבורי בישראל- הקיים והעתידי".

פרי הוסיף, "אחרי כל הדיונים הרבים שקיימה הועדה, קיוותי כי יקום בישראל תאגיד שידור ציבורי, נקי מאינטרסים פוליטיים צרים, שכולל עיתונאים מצוינים מהשורה הראשונה. זוהי חובתה של ועדת הכלכלה לראות את המצוקות, שאת חלקן לצערי ראינו פה קודם, של עובדי רשות השידור הנוכחית ושל מנהלי ועובדי התאגיד העתידי ולמצוא פשרה ראויה שתאפשר לתאגיד חזק ועצמאי לקום".

יו"ר תאגיד השידור הישראלי, גיל עומר, אמר כי "עם כל הקשיים, התאגיד נערך כפי שקבע המחוקק. תאגיד השידור הישראלי הוא גוף תקשורת שנמצא בימים אלו בעיצומה של עשייה אינטנסיבית לקראת הקמת כלי תקשורת מגוון, עצמאי, חדשני ואיכותי".

"התאגיד לא מפטר עובדים התאגיד מגייס וקולט עובדים. המחוקק שלח אותנו להקים את הגוף הזה ואנשי התאגיד והמנכ״ל העומד בראשם, אלדד קובלנץ, עושים עבודה מקצועית ומשובחת . פועלים כמו סטארט אפ מחד, אבל עם מיטב הכוחות של התקשורת הישראלית מאידך", הוסיף עומר.

לדבריו, "עובדים עזבו מקום עבודה כדי לקחת חלק בתהליך הציבורי הזה, כשהם יודעים שמאחוריהם יש חוק. יש לי הערכה מקצועית לעובדים רבים ברשות השידור והטובים והמתאימים ימצאו את מקומם בתאגיד. לא נסכים לגייס אנשים מטעמים לא מקצועיים ואם יש ניסיונות כאלה - אנחנו נבלום אותם. עמדתנו היא כי נעמוד בתאריך יום התחילה שקבע החוק ובמידה ויוחלט לדחות את התאריך הרי שהוא צריך להיות קרוב ככל שניתן. אי וודאות רגולטורית היא הדבר הגרוע ביותר לגוף שידור".