השרה איילת שקד
השרה איילת שקדצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

כמעט 1,500 הצעות חוק שונות נדונו בוועדת שרים לחקיקה מתחילת הקדנציה – כך עולה מנתונים של ועדת השרים שפורסמו אחר הצהריים (ראשון).

על פי הנתונים, 167 הצעות חוק שעלו היו הצעות ממשלתיות והיתר פרטיות. מתוך הצעות החוק הפרטיות שנדונו בוועדה, הוכרעו 444 מתוכן. הוועדה תמכה ב-152 הצעות חוק של הקואליציה, לעומת 61 של האופוזיציה. לכ-200 הצעות חוק התנגדה הוועדה - והדיון ב-900 מהן נדחה למועד מאוחר יותר.

יו"ר ועדת השרים, שרת המשפטים איילת שקד פעלה לשקיפות בהצבעות הוועדה ולשכתה פירסמה את תוצאות ההצבעות מדי שבוע וכן את עמדת השרה בהצעות החוק שעלו לדיון.

הוועדה דנה במהלך מושב הכנסת מדי שבוע בקביעת עמדת הממשלה לגבי הצעות החוק השונות של חברי הכנסת. על פי הנהלים, רק הצעת חוק שאושרה בידי ועדת שרים לחקיקה זוכה לתמיכת חברי הקואליציה בהצבעות במליאת הכנסת. הצעת חוק שלא אושרה בידי הוועדה מחייבת את חברי הקואליציה להתנגד לה.

שקד מותחת ביקורת על עודף הצעות החוק המגיעות לוועדה. "לא אחת הבעתי את דעתי על כך שהכנסת מחוקקת את עצמה לדעת. בעיניי, תפקיד המחוקק הוא לא רק יצירת חקיקה שמייצרת עודף רגולציה וסרבול למגזר העסקי ולחיי האזרחים. תפקיד המחוקק הוא בעיקר ביקורת על עבודת הממשלה, וייצוג קשת העמדות של אזרחי ישראל".

"אמשיך לבלום הצעות חוק שאינן נצרכות גם במושב הבא של הכנסת, ואקיים דיאלוג עם יו"ר הקואליציה ועם נציגי האופוזיציה בדבר דרכים לצמצום מבול החקיקה", הוסיפה.