"השיח הציבורי מלא אדי דלק"

האלוף במיל' גרשון הכהן שהשוווה בין תא"ל בוכריס לדוד המלך מתנצל בפני מי שנפגעו ומסביר את ההתבטאות שעוררה סערה.

"טעיתי באי רגישות לפוטנציאל אי ההבנה. אנחנו כולנו בשדות מוקשים האווירה מלאת אדי דלק כל פיצוץ קטן זה דליקה", אומר האלוף במיל' לאחר המתקפות הקשות נגדו.

"כשאני שומע את זה עוד פעם ולאחר ששמעתי את מה שאחרים אמרו על דברי הבנתי מה הם יכולים להבין אחרת". כדי להסביר את הפער בין מה שהתכוון למה שהובן מדבריו הוא מספר בדיחה, "מספרים שראו יהודי שיוצא מבית הרב בליל שבת כולו רועד מפחד ומבולבל. שאלו אותו מה קרה? הוא אמר, 'אני לא מבין הרב הזמין אותי לארוחת ליל שבת שר שלום עליכם ניגש לעשות קידוש ואז הוא אומר לי תגיד אני מוציא אותך או שאתה מוציא את עצמך? אז קמתי ויצאתי בעצמי".

"הקטע הוא שכשאתה מנסה להסביר את הבדיחה הזאת לאנשים אתה צריך להתחיל להסביר לאנשים מה זה להוציא ידי חובה, איך יוצאים ידי חובה, מי יוצא חובה ואם אנשים לא מבינים את השפה הם לא מבינים עולם שלם", אומר הכהן בניסיון להסביר את פערי ההבנות שגרמו להוצאת דבריו מהקשרם.

"אני מנסה להסביר שאופק בוכריס הוא גיבור, לא בהקשר של המשפט. אני באתי להגיד שמדובר בבן אדם שאלפים הלכו אחריו בהערצה, האם זה אומר שמותר לו לעשות דברים רעים? חס ושלום! איך אפשר להבין את זה?"