מילוני גולשים ייחשפו למורשת שמיר ז"ל

ביום שישי האחרון נערך בחלקת גדולי האומה בהר הרצל אירוע האזכרה הממלכתי במלאת ארבע שנים למותו של יצחק שמיר ז"ל, ראש הממשלה ה-7 של מדינת ישראל ובמלאת חמש שנים למותה של רעייתו שולמית.

ערב האזכרה השיק מרכז מורשת בגין פרויקט ייחודי שנועד להנציח את זכרו של יצחק שמיר באמצעות תערוכה אינטרנטית וירטואלית חדשה ומקיפה. התערוכה, שעומדת בסימן שנת ה-100 להולדתו של שמיר, הינה בשפה האנגלית והיא נגישה עבור מיליוני גולשים ברחבי העולם באמצעות Google Arts and Culture, פלטפורמה המאפשרת למוזיאונים ולמוסדות תרבות ברחבי העולם להנגיש את האוספים שלהן לציבור הרחב על ידי העלאתם לרשת. בתערוכה מוצגים חומרי ארכיון, קטעי וידאו, תעודות אישיות ממהלך חייו של יצחק שמיר ועוד.

התערוכה הושקה בסוף השבוע באירוע במוזיאון לח"י בתל אביב בהשתתפות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ילדיו של רה"מ יאיר שמיר וגלעדה דיאמנט-שמיר, וראש מרכז מורשת בגין הרצל מקוב.

"יצחק שמיר הוא אחרון ראשי הממשלה מדור השואה והתקומה שעבורם הייתה מדינת ישראל גם החלום וגם זכו בהגשמתו", אומר ראש מרכז מורשת בגין הרצל מקוב, ששימש כראש של לשכתו של רה"מ שמיר, "ראוי שפועלו ומורשתו יעברו לדורות הבאים ומהי דרך טובה יותר מאשר לעשות זאת באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית שתוכל להנגישם להמוני אנשים בעולם".