הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון וסרטי בובות פותח את שעריו זו השנה ה-19 ובמשך 10 ימים מציע חוויה תיאטרלית לכל המשפחה בעשרות מופעים, הצגות, סרטים, תערוכות, סדנאות וחגיגה אמנותית יוצאת דופן.

'קרנבל החיות'- יצירתו הקלאסית של סן-סאנס בגרסת צלליות ידיים המגיעה מאנגליה, 'ג'אי המלח'- הצגה צבעונית מספרד בה שחקנים ומריונטות יוצאים למסע הרפתקאות בים, 'חוטים של מוסיקה' המגיעה מיוון, 'דו"צ (אש דו-צדדית)' בה גדי וייסמן, צנחן שנפצע במלחמת לבנון ה-2 ואובחן כסובל מהלם קרב מעלה את סיפורו אל הבמה, 'Shefita ושות'- קונצרט מיוחד בו הדיווה הערבייה, מארחת בובנאים מחו"ל ומישראל בהופעות קצרות בצד שירתה, עיבוד חדש לספר הילדים האהוב זהבה ושלושת הדובים, ו-'אינדי אינדי' בבכורה עולמית, זרקור על עבודת הפיתום ("המדבר מהבטן") דרך סרטים דוקומנטרים, סדנה ומופע מוסיקלי, תערוכת מחווה לאמן המריונטות המנוח זולה רדולסקו, כנס 'הבובה ככלי טיפולי', הצגת ילדים מיוחדת בשפה הרוסית, ועוד עשרות הצגות, הצגות בכורה וסרטים לילדים ולמבוגרים.

הפסטיבל, אשר יתקיים בתאריכים ה-30-21 ביולי במרכז לתיאטרון בובות בחולון, יארח מופעי בכורה, עשרות בובנאים מובילים מהארץ ומהעולם, סרטים בינלאומיים ועשרות פעילויות למבוגרים וילדים המשלבות מופעים וטכניקות שונות של הפעלת בובות.

בפסטיבל יתקיימו מופעים ייחודיים וביניהם הפקות מקור לילדים ולמבוגרים בבכורה עולמית, עשרות הצגות, תערוכות במוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות, מופעי חוצות, סדנאות הפעלה לציבור הרחב, סדנאות מקצועיות וכיתות אמן לבובנאים. הקהל הצעיר והמבוגר מוזמן להיחשף לאמנות הבובנאות ולפעילויות הנושקות לתחום, תוך שימת דגש על חוויה צבעונית ועשירה הן באולמות והן בפעילויות החוץ.

הפסטיבל יציע גם מגוון פעילויות לכל המשפחה הפתוחות לקהל הרחב ללא תשלום, גם במתחם 'לה פארק' בפארק פרס חולון, ובמשך ימי הפסטיבל יהיה המוזיאון לתיאטרון בובות פתוח חינם לציבור.

אילן סביר, מנהלו האמנותי של הפסטיבל: "הפסטיבל הוא אחד האירועים המרכזיים של מרכז תיאטרון הבובות, הפועל כל השנה לקידום אמנות תיאטרון הבובות בישראל והנגשתה לקהל הרחב.

הפסטיבל חושף ילדים ומבוגרים לאיכויות של אמנות זו, המשלבת אינספור השראות וטכניקות מאמנויות הבמה והמסך. מטרת הפסטיבל היא לחשוף את גווניה הרבים של אמנות תיאטרון הבובות, לשקף את המציאות הקיימת בתחום, אך גם להוות סמן ומוביל.

כמידי שנה, שם הפסטיבל זרקור על מורכבותה של העשייה האמנותית בתחום, על הבמה ועל המסך, כמו גם בתחום המוזיאלי ובתחומי החינוך, הטיפול והמחקר; ובנוסף מקדם ונותן במה ליצירה ישראלית איכותית, על ידי תמיכה בהפקות מקור". מרכז תיאטרון הבובות- רחוב רמז 13, חולון