גזענות בין כותלי אוניברסיטת בן גוריון? בערוץ 10 נחשף כי אחד המרצים בקורס במדעי החיים שלח הודעת דוא"ל שיועדה לסטודנטים ערבים - אך הגיעה גם לידי תלמידים יהודים ובה טען המרצה כי היהודים "גונבים תשובות" במבחנים.

בהודעה ששלח המרצה נכתב, "לאחר בדיקת הציונים הבחנתי שאצל התלמידים הערבים היתה בעיה. לא צריך להתבייש במהלך הבחינה. הרימו את ידכם ושאלו אותי על מה שלא ברור. חבריכם היהודים שואלים שאלות כדי לוודא או "לגנוב" תשובות מהמרצה. זו אחת הסיבות שהם יכולים לקבל ציונים גבוהים יותר".

מהר מאוד הבין המרצה את טעותו ושלח הודעה נוספת לכלל התלמידים בה הבהיר כי "מטרת ההודעה הקודמת היתה לעודד סטודנטים ערבים לשאול שאלות משום שהם ביישנים - ובשל כך עושים טעויות מיותרות. כדי לעודד אותם השוויתי לסטודנטים יהודים שלא מתביישים לשאול שאלות על כל נושא, דבר שאני רואה חיוב רב. סליחה באם מישהו פירשן אחרת ונעלב מזה".

אלא שסטודנטית שצוטטה בכתבה אמרה כי "ההודעה נכתבה בצורה גזענית בה המרצה מציג את ה'יהודים' בתור כאלה שיודעים לשאול שאלות ו'לגנוב' תשובות בזמן שהאוכלוסיה הערבית מתביישת לעשות זאת. לאחר שההודעה הופצה ברשת החברתית המרצה שלח 'מכתב התנצלות' שבו בעצם הוא מאיים עלינו כי הפצה של מיילים ברשתות חברתיות היא עבירה פלילית וכן נענש על כך.

כמו כן, הציונים אמורים להיות חסויים ולהיבדק רק לפי ת"ז איך אם כך המרצה ידע לייחס את הציונים הנמוכים דווקא לסטודנטים הערבים?".