כוחות משטרה בירושלים
כוחות משטרה בירושליםצילום: הדס פרוש, פלאש 90

לפני שבוע התראיין ביומן ערוץ 7 הפעיל הירושלמי אפרים הולצברג והלין על תליית דגלי הגאווה מול בית הכנסת הגדול 'היכל שלמה' בירושלים. היום (שני) מסתבר כי על הראיון הזה שילם הולצברג מחיר בדמותו של מעצר בית.

כזכור, בראיון הקודם סיפר הולצברג על פגישתו עם הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים - פגישה שהניבה בקשה של הרב מראש העירייה, ניר ברקת, להסרת הדגלים מאזור בית הכנסת, ואכן, לבקשתו הוסרו הדגלים.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר הולצברג על הקורות אותו מאז הראיון. "התראיינתי על כך שהמצעד לא מתאים לירושלים עיר הקודש ושמדובר במצעד שהוא פרובוקציה. אני פועל בשליחותם של רבנים כמו הרב נבנצל, הרב אויערבך והרב עובדיה - ולאחר שהייתי במשרדו של הרב אריה שטרן הגעתי הביתה ביום רביעי ומצאתי על הדלת פתק שכתוב בו זימון לחקירה במשטרת הקישלה".

על פי האמור באותו זימון לחקירה - אמור היה הולצברג להגיע לתחנת המשטרה בשעה שמונה בבוקר, אך מסתבר שלשוטרים אצה הדרך. "התפללתי בבית כנסת רבי יוחנן בן זכאי. בשעה שש בבוקר דפיקות בדלת. שני בלשים, ארבעה שוטרים ושוטרת עם נשק אוטומטי דפקו ואמרו 'משטרה'. אשתי לא רגילה למצוא דיוויזיה כזו. היא קמה אליהם, נבהלה וכשביקשה ללכת לשירותים - שוטר ליווה אותה לשם", הוא ממשיך ומספר.

"השוטר צלצל אליי שאגיע מיד - בעוד אני מול ספר התורה. אמרתי ש'הזמינו אותי לשמונה ומצידי הוא יכול לקפוץ לי. אני מול ספר תורה פתוח ושימתין בסבלנות'. הוא אמר שאם אני לא מגיע - הם מתחילים בחיפוש, אמרתי לו שהם לא מתחילים בשום דבר".

"הגעתי הביתה. מצאתי שם את הצוות. הם שאלו איפה האקדח שלך. אמרתי שבכספת והבן שלי יפתח אותה. פתחנו את הכספת. נתתי להם את האקדח שאני מחזיק ברישיון. הם ליוו אותי למשטרה. חקרו אותי עד השעה 11.

"שאלו אותי אם הפקרתי את הנשק. שאלתי איך אפשר להפקיר נשק כשהוא בכספת. אמרו שאולי אני מסוכן למצעד. הסברתי להם שהייתי מנכ"ל חברה ממשלתית 'קרתא' - ואם הייתי מסכים למה שאולמרט הציע לי הייתה לי היום דירה של חמישה מיליון דולר. הם יודעים שאני איש ציבור שעובד לבניית הרובע היהודי ופיתוחו. אני לא איזה עבריין שיורה ברחובות", הוא מספר.

בסופה של החקירה הודיעו החוקרים להולצברג כי הוא ייאלץ להישאר במעצר בית עד חצות הלילה. "זה היה מעצר שווא. ישבתי בבית כשכל השכנים רואים שארבעה שומרים חמושים יושבים בפתח - כדי שלא אברח. לא יאומן מה שקורה פה".

את דבריו חותם הולצברג ומספר כי בשיחה עם אחד מחברי הכנסת עמו פעל רבות בעבר לבניית ופיתוח הרובע היהודי ,אמר לו חבר הכנסת כי בכוונתו להעלות שאילתא בעניין במליאת הכנסת.

מהמשטרה נמסר בתגובה לדברים כי "במסגרת ההיערכות לקראת מצעד הגאוה בירושלים ביצעה המשטרה פעולות נרחבות לשם שמירה על שלומם של משתתפי המצעד ואבטחתם. במסגרת זו ביצעה המשטרה גם פעילות לאיתור חשודים פוטנציאליים, אשר חלקם עוכב לחקירה. יודגש כי לצד הפעילות שבוצעה טרם המצעד המשטרה, עיכבה במהלך האירוע 48 חשודים אשר ניסו לשבש את המצעד".

עוד נמסר כי "מכלול הפעולות בהם נקטה המשטרה לצד הפריסה המבצעית, הוכיחו עצמם והובילו לקיומו הבטוח של אירוע בהשתתפות מאות אלפים שעבר ללא חריגים".