ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המשמש גם בתפקיד שר החוץ, הגיע בצהריים (שני) לועדה לביקורת המדינה לצורך השתתפות בדיון בנושא "פעילות מערך ההסברה והדיפלומטיה הציבורית במשרד החוץ".

בתגובה לביקורת שהשמיעו חברי כנסת על מספר המשרדים הרב שבהם מחזיק ראש הממשלה, נתניהו השיב כי בקרוב יחולקו לחברי הקואליציה התיקים שבהם הוא מחזיק.

יו"ר הועדה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), פתחה את הדיון ואמרה כי "משרד החוץ אמור להיות האחראי הבלעדי על מדיניות ההסברה והוצאתה לפועל בדרך הטובה ביותר, אבל בינתיים קמו להם משרדים נוספים. לא ברור כלל מה הצורך בקיומם של משרדים נוספים".

לדבריה, "אפשר היה לחשוב שזה טוב שיש עוד עוסקים במלאכה, אולם המציאות מלמדת שהדבר פגע וממשיך לפגוע בכוחה של מדינת ישראל לייצר הסברה טובה ואחידה, מתברר שאין נהלים הקובעים את חלוקת האחריות בין הגופים, ולא נקבעו ממשקי העבודה ביניהם. יש חוסר תיאום, חוסר סדר וחוסר ניהול. אם לא די בכך, למיטב ידיעתי גם טרם מונה ראש מערך הסברה והתפקיד מיותם כבר חודשים רבים".

"נושא הפיחות בכוחו של משרד החוץ נדון בדוחות מבקר קודמים ולמרבה הצער לא טופל", ציינה אלהרר. "למרבה הצער, אדוני ראש הממשלה, מאז הקמתה של הממשלה הנוכחית אין שר חוץ במשרה מלאה ומי שמכהן בתפקיד החשוב הזה הוא אתה אדוני ונזכיר כי זאת בנוסף לתפקידך כשר לשיתוף פעולה אזורי, שר הכלכלה ושר התקשורת וכמובן כראש ממשלה".

"האם אתה סבור באמת ובתמים, שבתקופה זו בה מדינת ישראל מתמודדת יום יום עם מסע דה לגיטימציה גובר, מתקפות על הקשר ההיסטורי בין העם היהודי לירושלים על ידי אונסקו, החלטות חד צדדיות נגד ישראל במועצת זכויות האדם של האו"ם ואפילו התקפות נגדנו בארגון הבריאות העולמי, דווקא עכשיו אתה לא סבור שאין מקום למינוי שר חוץ שיפעל אך ורק לשיפור מצבה הבינלאומי של מדינת ישראל בקהילה הבינלאומית? ויותר מכך, מה בדבר החרמות תנועת הBDS והשפעותיה של מהלך החיים במדינת ישראל. האם הנושא הזה מטופל ומוסדר?", תהתה אלהרר.

"אדוני ראש הממשלה אין דרך טובה יותר לומר את הדברים והם מצערים אותי אבל הפסדנו בקרב על סימון המוצרים. וזו רק דוגמה אחת. תפקודו של משרד החוץ בתנאים הנוכחיים ויכולתו ליצר הסברה עדכנית וטובה שמשרתת את האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל היא קריטית", חתמה אלהרר.