אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

הפרקליטות הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד ארבעה בני משפחה מהיישוב שלומי, בני 55, 31, 37 ו-32, שרימו חברי קיבוצים, רובם המכריע קשישים, מצפון הארץ.

הארבעה מואשמים בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה וכן אישום נוסף בעבירות בהתאם לחוק לאיסור הלבנת הון.

מעובדות כתב האישום עולה כי החל משנת 2006 ועד בסמוך למעצרם באמצע שנת 2016, קשרו ביניהם הנאשמים קשר לביצוע עבירות מרמה בלקוחות, חברי קיבוצים, רובם המכריע קשישים, מצפון הארץ.

הנאשמים נהגו להציע להם לרכשו מתקנים לסינון מי שתיה, ולאחר שהייתה להם דריסת רגל בבית המתלוננים ובכרטיס האשראי שלהם נהגו לחייב את המתלוננים בסכומי עתק עבור המוצרים והשירותים שמכרו להם, שכנעו אותם לרכוש ביטוחים למכשירים השונים בסכומי עתק.

בנוסף, ארבעה בני המשפחה ניצלו את העובדה שהקשישים, רובם בשנות ה-80 לחייהם, לא זכרו תמיד מתי נחתם ההסכם עמם ולכמה זמן ועל כן נהגו להתייצב מדי כמה חודשים בבתי המתלוננים ולהחתימם על הסכם שרות חדש, כל זאת בעשרות אלפי שקלים ובאופן זה קיבלו במרמה מאות אלפי שקלים.

לעיתים היו מציעים "מתנות" כגון מכונת קפה, או שואב אבק "קירבי" או שהיו מציעים את שואב האבק לתקופת ניסיון קצרה, כשהיו מבטיחים למתלונן כי ייקחו את אותו שואב אם המתלונן לא יחפוץ בו.

הסתבר כי בגין המתנות חויבו הקשישים ועבור השואב גם כן. אם קשיש ביקש כי ייקחו מביתו את שואב האבק נעתרו הנאשמים לבקשה אך החיוב בגינו נותר בעינו.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם וכן הוגשה בקשת חילוט ע"י חוק איסור הלבנת הון.