ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהוצילום: עמוס בן גרשום לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס היום (שני) לדרישה להקמת ועדת חקירה בנושא הטיפול במנהרות ואומר כי הטענה שלא היו דיונים בנושא לפני מבצע צוק איתן - הפוכה מהאמת. הוא גם הבהיר כי לא תוקם ועדה כזו.

לדבריו, לפי בדיקה של דיוני הקבינט בשנה וחצי שקדמה למבצע - התקיימו 8 דיונים בנושא המנהרות - ובאחד מהם אף ניתנו הנחיות לפעולה נגדן. אחד מדיוני הקבינט אף התקיים שבועיים לפני פרוץ הלחימה בעזה.

נתניהו ציין כי במהלך אותה תקופה, הוא הנחה את צה"ל במספר ביקורים בדרום ובישיבות פיקוד - לתת פתרונות לבעיית המנהרות.

הוא התייחס גם לנעשה ברצועת עזה וציין ש"אמנם אי אפשר למנוע התעצמות של החמאס - אבל אם יהיה צורך ויהיה עימות נוסף, המחירים יהיו קשים לצד השני".

בשיחה עם כתבים צבאיים התייחס ראש הממשלה בין היתר גם לקשרים עם ארצות הברית ואמר כי "יחסים אלו ערכיים ומבוססים על תפיסה שרוב הציבור בארצות הברית תופס את ישראל כבעלת ברית כאשר התמיכה בנו עולה כל הזמן ומנגד אין שום עלייה בתמיכה בפלסטינים".

ראש הממשלה העריך כי נושא הסיוע הביטחוני האמריקני ייסגר בימים הקרובים מול הממשל בארה"ב.

נתניהו גם התייחס לסוגיה האיראנית וטען כי "הגרעין לא נעלם. ישראל תמנע את התחמשותה של איראן בנשק גרעיני".

לגבי ההסכם עם טורקיה הצהיר ראש הממשלה, "נהגנו בתבונה כאשר חתמנו את ההסכם. הוא חשוב למדינת ישראל ואנו רוצים לייצר בסיסים של הידברות ושיתופי פעולה. התהליך כולו היה בתיאום כל הגופים הקשורים בו - ובהם ארצות הברית, רוסיה, יון ןקפריסין".

נתניהו אמר בנושא החייל אלאור אזריה כי הוא אינו מצטער על הטלפון לאביו של החייל. "אמרתי לאביו שישים את יהבו בצבא כי אני מאמין בחיילם, במפקדים, במערכת השיפוט הצבאית וברמטכ"ל. מבררים כעת את הסיפור ואולי נגלה דברים חדשים".

הוא הסביר כי התקשר לאב כדי לומר לו שיסמוך על הצבא. "אני עומד מאחורי כל מילה שאמרתי לו", אמר נתניהו.